Egy hét ibizán

Ibiza szigete a klubberek paradicsoma. Ezt az állítást már mi is rengetegszer hallottuk, de addig nem éreztük át, amíg meg nem tapasztalhattuk. Egy hűvös vasárnap reggel nekivágtunk a kalandnak és elindultunk Ibizára.

Amint kiszálltunk a repülőgépből, éreztük, hogy hazajöttünk. Amikor pedig már a transzferbusz szállított a hotelba, egyenesen tudtuk, hogy itt a helyünk: minden tizedik méteren óriási hírdetőtáblákról hívogattak a különböző klubok jobbnál jobb programjai. Nem győztük kapkodni a fejünket. Space, Amnesia, El Divino, Pacha, Eden, Es Paradise, Cafe del Mar, Cafe Mambo - mindez elérhető közelségbe került, bár a választás igen nehéznek bizonyult.

Legelső napra, azaz vasárnapra (amikor az ember persze hulla fáradt) egy óriási parti ficcenhetett volna be a Playa d'en Bossa-n található (és ugyanezen nevű szállóval szembeni) Space-ben, ahol - mint azt a korábbiakban jeleztük - Danny Tenaglia és Pete Tong pakolta aznap a korongokat. El is zarándokoltunk a szentélyhez, de útközben megtudtuk, hogy a parti reggel 8-kor kezdődött és Tenaglia papa már délután 6 óta pörgeti a teraszon. Mivel este 10 volt, úgy gondoltuk, inkább kívülről hallgatjuk a sötét, húzós tribal ütemeket.

Furcsa dolog Ibiza utcáin sétálni, mert minden második lépésnél szórólapozók hada csalogat az éppen aktuális bulikba és kínálja a koktélt hihetetlenül alacsony áron. Így akadtunk rá az Amnesia Bárra, amit mindenki szíves figyelmébe ajánlanánk. Itt ugyanis nagyon olcsón juthatunk hiteles partibelépőkhöz és rengeteg információt is megtudhatunk jó előre. Akár 1-2000 PTS-át is megspórolhatunk a Playa d'en Bossa-n, a szállodasorokkal szemben található bárban.

A plakátok is sokat segíthetnek a partik kiválasztásában. Ezekkel csak az a baj, hogy csupán egy nappal az esemény előtt kerülnek ki az utcákra, de akkor mindenhol találkozhatunk velük. Nehéz a szervezés, mert mi van akkor, ha a kiválasztott parti utáni napon egy még hatalmasabb bulinak nézünk elébe? Mi inkább a megfontolós taktikát választottuk, mert bár többre számítottunk, mégis kissé húzósak a partibelépők (5-6000PTS / 7-9000HUF) és ha hozzászámítjuk, hogy a helyszínen egy két decis ásványvíz egy ezres (mármint pezetában és a csapvíz pedig sós), akkor egy este belekerülhet akár 15000PTS-ba is. (Itt kell elmondanom, hogy Ibiza kiválóan ellátott drogokkal. Kínáltak füvet, exet, kolát, spurit és még sok minden mást is az otthonihoz képest másfélszeres áron. Azt hallottuk azonban, hogy Ibizán alkudozni is lehet... ) Ilyen megfontolásból hagytuk ki a hétfői Amnesia-s bulit, ahol is a Cocoon Club képviseltette magát Richie Hawtin vezetésével. De az észérvek és Dexter erősebb volt, így másnap elnéztünk a Pacha-ba, ahol Paul Oakenfold estje, a Perfecto kapott helyet minden kedden (partibeszámoló a party view rovatban). A Pacha hírnevéhez hűen csodaszép klub három teremmel, de méltatlan DJ-k pakoltak ezen az estén (kivételt képez Oakey, aki elkápráztatott bennünket). Az 5500PTS-s jegy magában foglalt egy italt is, amit unalmunkban el is szürcsölgettünk...

A Pacha-ba elég egyszerű az eljutás. Ibiza városában található a kikötőben, így kocsival könnyen megközelíthető. Mi a buszos megoldást választottuk: Ibiza belvárosától egy könnyed 10 perces séta és már meglátod a cseresznyéket.

Miután kihevertük a buli fáradalmait, csütörtökön autót béreltünk és körbejártuk a szigetet. Az autóbérlés bölcs döntés, mert 1-1 napra nem is olyan húzós a dolog. ("A" kategóriás verdát légkondi nélkül 6500PTS-ért kínálnak. Nekünk szerencsénk volt, mert ugyanezért a pénzért egy két kategóriával feljebbi kocsit dobtak hozzánk negyed tankkal és légkondival.) Mivel mi a pesti viszonyokkal voltunk tisztában, telitöltöttük a tankot, ami a többszöri szigetmegkerülés során sem apadt a felénél lejjebb... Érdemes szétnézni a szigeten, mert olyan rejtett zugocskákat talál az ember, ahova az idegenvezető nem viszi el. Jártunk Jesusban, Santa Eulariaban, St. Carlesban, Cala St. Vincentben, Portinaxtban, Sant Miguelben, Sant Miguel de Balansatban, St. Mateu-ban, Santa Agnesban (...), a Sa Talaian (ibiza legmagasabb pontján) és a partiarcok fellegvárában, San Antonioban. Mindezt egy röpke fél nap alatt megjártuk úgy, hogy még két laza fürdés is belefért Portinaxtban és San Antonioban, a Cafe del Mar előtt.

Este visszatértünk San Antonioba, hogy megnézzük a naplementét a 20 éve töretlen sikerrel működő Cafe del Mar előtt. A kávézó a város szélén, távol az autók zajától található és este 6-kor nyit. Mellette áll a Cafe Mambo, ami szintén híres atmoszférájáról. Mindkét helyről óriási zene szólt, miközben egyre több fiatal gyűlt össze, hogy egyszerre nézze meg a naplementét. Amikor a nap belebukott a tengerbe, több ezren ujjongtak egyszerre - az élmény felejthetetlen. Az igazi élet itt azonban csak este kezdődik, a DJ-k odacsapnak a lovak közé és mutatványosok lepik el a sziklás partot.

Hogy kihasználjuk a kocsi nyújtotta 24 órás lehetőséget, ugyanezen a napon este ellátogattunk a méltán világhírű Amnesiaba. Itt a Cream legénysége pörgette a korongokat (party view) és varázsolta el a több ezres közönséget. Az Amnesia San Antonio és Ibiza (Eivissa) között található félúton, San Rafael közelében, de az óriási hírdetőtáblák nem engedik, hogy eltévedjen az arra látogató.

A további napok pihenéssel teltek, de azért még elnéztünk a Bora Bora Beachre, ahol DJ Gee, az angolok ibizai üdvöskéje táncoltatta a koktéloktól belelkesült félmeztelen partiarcokat.

Zavartalan napsütés, tengerzúgás, enyhe déli szél és Sangria - ezt kapják a nyaralnivágyók Ibizától. A klubberek pedig óriási bulikat, laza és kedves DJ-ket és megismételhetetlen hangulatot. Az már biztos, hogy vissza fogunk térni Ibizára. Ha nem is jövőre, akkor majd azután és az sem biztos, mennyi időre. Elvarázsolt a hangulat, az emberek kedvessége, a partik, a naplemente és a bűbáj. Itt még a telet is ki lehetne húzni. Aki él-hal ezért a kultúráért, látogasson el a baleári szigetcsoport második legnagyobb tagjára addig, amig a német túristák el nem özönlik...