Click to Visit
Rock - Placebo
Kereső:
Részletes kereső!
Belépés regisztrált tagoknak:
Login:
Jelszó:
Üdvözlünk a Zene.net fórumában!

Regisztráld magad most! Ezáltal Te is hozzászólhatsz a különböző témákhoz és új témát is nyithatsz!
Regisztráció | Kereső | Kategóriák

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  
26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  
51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  
76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  
101  102  103  104  105  106  107  108  109  110  111  112  113  114  115  116  117  118  119  120  121  122  123  124  125  
126  127  128  129  130  131  132  133  134  135  136  137  138  139  140  141  142  143  144  145  146  

krumpli e-mail | 2004-07-03 10:09:44 | 1431.
Sziasztok!

Meg tudnátok mondani nekem mit takar pontosan a Placebo- nap? (westend) Lesz még?
Köszike

KN e-mail | 2004-07-03 08:42:07 | 1430.
Fura, hogy nekem is, meg sok ismerösömnek is visszatérnek mostanában régi, gyerekkori félelmei, rémálmai. Nem tudom, mire reagálunk így. De elég rossz. Ugyanakkor némely dolog, amitöl akkor rettegtem az álmaimban, most inkább nyugtatólag hat (a mindennapokhoz képest).
Egyébként azok a napkitörések, amik egyre jellemzöbbekké válnak, elösegítik a szorongást, a depressziót és az agressziót, úgyhogy lehet, hogy (részben) amiatt van.
Majd, légyszi, írjatok, hogy mi volt a koncerten!!! Minden érdekel!!!

who?? e-mail | 2004-07-02 16:44:24 | 1429.
kösz...csak le vagyok égve, mégjó h itt van a hónap eleje!14.én szülinapom lesz.asszem vagy ezt, + másik vmit kérek vagy vmi mást.cuccokat, vagy .hey!várjunk csak!OHOHOOOOÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ!!!!!!yo ho!
a bruised and brokent, vagy a kurt cobain önéletrajzi gyűjteményét kérem.láttam a viván, és nagyon érdekel.

A placebo koncert meg...ismétlik?jó volt?milyen volt?meik dalokat adták elő?eh, már megint marcangolom magam...
újabban tökre rágódom a régi problémákon, hibákon, amiket mikor elkövettem utáltam magam...és karmolászom a karmaimmal magam.itt a bal kezem belső felén.nem vérzik csak olyan jó érzés./=(
tényleg, nektek milyen rossz szokásaitok vannak?nekemmmm, most soroljam?tördelem az ujjaimat és mindenhol recsegek.térd,lábujj,boka.hhhmmm.és rágom a körmöm melletti bőrt.fasza!+ehhez jön a cigi, de titokban megy és egyre ritkábban adódik rá lehetőség.eh...

Beszter e-mail | 2004-07-02 16:24:41 | 1428.
Ja igen és az nem az én számom hanem Edináé.
Ő véglegesiti a listát.

Beszter e-mail | 2004-07-02 16:23:21 | 1427.
Sziasztok!



Még mindig lehet jelentkezni Wiesenbe a buszra!



Hívjatok:06 30 528-0892



Amit eddig lehet tudni:32-en vagyunk.

Indulás dél/1 óra magasságában,

útiköltség még nem pontos,de igyekszünk 5000 alatt maradni-ez persze abszolút létszámfüggő!



Koncert után indulunk is vissza(+1-2 óra ,amíg mindenki magához tér:),

igény szerint Sopron felé jövünk,aki esetleg Volton akar maradni.



Asszem ennyi...

diowo e-mail | 2004-06-27 16:53:26 | 1426.
Most megy a Viva-n a Placebo koncert. Néha azért értelemes dolgot is tudnak adni... Nézzétek!
Spite and Malice e-mail | 2004-06-27 16:27:55 | 1425.
Krenato:az elsö 3 sor mi?tudom irtam ilyet egyszer de mért irod le?beszartál mi?hogy tudom a számod!5x te hivtál?felfedtem volna de fürödtem,bocs.tudod majd a dvd!
krenato e-mail | 2004-06-26 23:00:39 | 1424.
spite and malice; mikor küldöd?(dvd)
placebofanatik akarsz velem még találkozni?Én igen.Jo utat a többieknek!Irigykedem:))kurva jo nektek

na, izé. beszart a gépem, ha nem hiszed nézd meg moonsorrow topicot itt, oda már írtam. kb 1,5 hét még, és hozzák vissza. amúgymeg izé. majd megíratom, a zsolti barátomnál, ainél most netezek. a telefont felvehetted vona, én voltam az vezetékesről (mobilomon jóformán sosincs pénz...) JAH és honnan tudtad a telszámom?!
cső mindenkinek.

KN e-mail | 2004-06-24 08:44:00 | 1423.
A Velvet Goldmine-t csak videókazettán lehet kapni (még jó kis régi kiadásban, szerintem csak 1 sorozatot gyártottak belőle:-)), és 1995Ft. Szóval egyáltalán nem vészes.
Köszönet a két diákszigetes hölgynek!! :-))

who?? e-mail | 2004-06-23 10:15:02 | 1422.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!
gyerekek, nézzétek meg de nagyon ezt az oldalt:www.brianmolko.free.fr

gyerekkori képekkel, párbeszédekkel, meg minden ritka dologgal felturbózva egy placebo oldal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a fotók, osztályképpel ott vannak, ha bementek balra a bio-ba,és ott lent van az Xtra brian.
jahjj....meg jó képek, csak nem tudok küldeni, ide meg nem lehet beszúrni..de mind1.
NÉZZÉTEK MEG!!!!
a velvet goldmine meg az a gondomm h mennyibe kerül,mert cd kellene nekem, meg cuccokat is akarok venni, lánc, meg 1éb cenzúrás dógok...

Beszter e-mail | 2004-06-22 16:38:36 | 1421.
Köszi
casper e-mail | 2004-06-22 15:51:18 | 1420.
Sziasztok!
Két diákszigetes hölgynek köszönhetően 3 óra múlva felér a 2003.09.04-i Budapest Pecsa Placebo koncert!!!

Kellemes töltögetést az érdeklődőknek ;)


Előzmény: Beszter (1419.)
Beszter e-mail | 2004-06-21 21:17:56 | 1419.
Hát én glugluról fél4re értem oda, de valami csoda volt. Leszáltam a buszról és a Special Kt hallottam a Nyugatinál. Rohantam föl ezerrel. És állati jó volt, sokkal jobb hely mint az elző.
Csak valahogy az emberek fél4re már leléptek.
Ne értem miért?
Na mind1 bennem még volt szusz:)

muse e-mail | 2004-06-21 17:12:32 | 1418.
hello.
Mi volt szombat este a placebo napon?

pure morning e-mail | 2004-06-20 13:30:57 | 1417.
kösz
pure morning e-mail | 2004-06-20 13:30:52 | 1416.
kösz
bionic e-mail | 2004-06-18 17:42:27 | 1415.
Wiesen oldal magyarul itt van:

http://www.wiesen.at/evo/web/wiesen/259_HU.0


Előzmény: pure morning (1414.)
pure morning e-mail | 2004-06-18 12:05:04 | 1414.
sziasztok!
szerintetek még van forestglade-re jegy?
és hogy fogunk oda találni kocsival..pff a régiwiesen oldalon volt magyar szöveg meg térép megminden de mostmár letörölték róla és tök szar.
nemtom hogy ki jön holnap(westendbe buliba)de jó lenne pár embert felismerni vagy ilyenek.az bizti hogy engem felismertek mert sztem én leszek ott a legfiatalabb(lány)következtetni lehet a termetemből:)))
de azért itt egy fotó ha érdekel nézd meg:
http://www.deviantart.com/view/7472141/
és még egy:
http://www.deviantart.com/view/6150208/

pussz all

Beszter e-mail | 2004-06-18 07:54:20 | 1413.
LÖCS AZ NEM A MARGITSZIGETEN LESZ. TULAJ VÁLTÁS VOLT A MARGITSZIGETI HELYEN. AZ ÚJ HELY A WESTEND TETEJE. A PESTI ESTBEN VAN HIRDETÉS.
MENJETEK EL!!!

csak azért írok nagy betüvel hogy felfigyeljetek :)))

KN e-mail | 2004-06-18 07:00:08 | 1412.
A Velvet Goldmine-t meg tudod rendelni az Odeon kiadó honlapján. Én is onnan rendeltem. (www.odeon.hu)

Előzmény: who?? (1410.)
KN e-mail | 2004-06-17 11:02:25 | 1411.
Milyen margitszigeti dologra gondolsz? A Placebo a hivatalos honlap szerint 06.19-én Moszkvában lesz. Úgyhogy ők biztos nem lépnek fel akkor nálunk.
A többiek az ausztriai koncertre mennek. (lásd lejebb)

who?? e-mail | 2004-06-17 11:01:43 | 1410.
jahj kösz h eszembe juttattad.15 vagyok, csak régen szar volt a billentyűzet és elfelejtettem tisztázni.a srácot fiatalabbnak írtzam le,de lebeszéltem magam a dologról, becsületsértés v vmi ilyesmi...sajnálom, de ő szivat, akkor én is...
és bocs ha elírom a szavakat, csak feketével kifestettem a körmöm a baj kezemen, anyu hazajött, én meg nem akarom h meglássa...bocs, bal kezemen...
szóval egy kézzel írock...
szörnyűségre vetemedtem...rádiót hallgatok.de már hányingerem van...
VELVET GOLDMINE!!!AKAROOOOMM!!!!!és amit akarock azt meg is szerzem!):o/

Löcs e-mail | 2004-06-16 23:27:23 | 1409.
Hello! Löcs vagyok, áprilisban voltam elöször Placebon, tök jo volt, nem tudod, mikor lesz a következö koncert? Jobban mondva lesz 06.19 -én, szombaton a Margitszigeten valami? Köszi!

Előzmény: Spite and Malice (1408.)
Spite and Malice e-mail | 2004-06-09 12:59:40 | 1408.
Renato:mikor küldöd?(dvd)
placebofanatik akarsz velem még találkozni?Én igen.Jo utat a többieknek!Irigykedem:))kurva jo nektek

KN e-mail | 2004-06-09 12:43:25 | 1407.
Sziasztok!
Rég jártam itt; látom egészen kicserélődött a közösség. De tetszik! :-)
Jó látni, hogy ilyen összetartóan szervezitek a koncertes utat. Én is akartam menni, csak pont aznap van az utolsó felvételim.
Néhány perce egy másik fórumot olvasgattam, és annyira elkeseritett az ottani értékrend, hogy muszáj volt ide jönnöm, megnyugtatni magam, hogy a világ egy része még legalább rendben van.
Bocs, ha valakit zavart a lelkizős monológ; csak tényleg nagyon örülök Nektek!:-))

Beszter e-mail | 2004-06-09 12:12:14 | 1406.
Renátotól a kérdés jogos. Nekem is ez jutott eszembe.
who?? már megbocsájs de ez egy kicsit nagyon infantilis.


Előzmény: who?? (1403.)
Placebofanatik e-mail | 2004-06-09 10:17:43 | 1405.
Szia!! Kössz jól vok. Te? Holnap már meg lesz a DVD...kurva jó...meg a White Stripes cd..Na mék. Puszika SnD!!!!!!!!

Előzmény: Spite and Malice (1381.)
krenato e-mail | 2004-06-08 22:58:36 | 1404.
wow...
te most hán éves is vagy?!


Előzmény: who?? (1403.)
who?? e-mail | 2004-06-08 12:05:44 | 1403.
hello, képzeljéek!
szivatok 1 srácot.a városban hamis infókkal kirakok lapokat ezzel a szöveggel:

Párkapcsolatra vágyom!

14 éves, helyes, sármos, intelligens fiú vagyok.14 éves, vagy annál idősebb lányokat keresek.Szexpartner és komoly kapcsolat is lehet.Több kapcsolatom is volt már, úgyhogy tudom mi kell a nőknek.Máretem 21,7 cm.Csak egy kicsit "játszanánk" utána lehet házasság is. Remélem nem baj, ha gyereked lesz tőlem, mivel utálom a kotont!
Tel.szám:06203220100
Cím:Db. kishegyesi út 36. 10.em.
Csak csörgessetek, majd én visszahívlak benneteket!Hívóazonosítót írassátok ki, hogy vissza tudjalak hívni!

Debreceniek előnyben!

" Gyere bébi már nagyon éhezem a testedre, már pucéron vagyok az ágyban érted.Meghalok a szemedért és még sok mindenedért! Gyere és ugorj a nyergembe picikém!Kívánlak bébi!

Sztakhó Csaba



Heeeeheheheeee...
most megyek terjeszteni a neten, meg a fórumokon is...):o)

Beszter e-mail | 2004-06-07 18:13:54 | 1402.
Kicsit hosszú de itt van.

Bíborba, bársonyba...

Todd Haynes Velvet Goldmine (Bálványrock) című filmjéről




Nemcsak bíborba, bársonyba, de talán még gyöngyös koszorúba is öltöztek volna a hetvenes évek közepén az Angliából indult rockzenei irányzat, a glam-rock sztárjai, ha ismerték volna a magyar népviseletet (s akkor még nem is beszéltünk a matyó motívumokról). De hát nem ismerték, hozzánk meg csak jókora késéssel gyűrűzött be ez a zene (ahogy a hetvenes években minden nyugati feneség), így aztán kölcsönhatásról szó sem lehetett. A megkésve reagáló magyar fiatalok inkább csak az észveszejtő körítésbe és a remek zenébe feledkeztek bele, vajmi keveset foglalkozhattak azzal a gondolati és magatartásbeli háttérrel, amelyből ez az irányzat megszületett. Idehaza még a traumáit se nagyon dolgoztuk fel, mit kezdtünk volna a reá visszahatásként született gondolatokkal?! Ráadásul a háttérben illetve dehogyis a háttérben, inkább nyíltan fölvállalva még valami homoszexuális motívum is megjelenik a glam-rockos zenészsztárok kapcsolataiban. Pfuj, háromszor is pfuj, meg csúnya, egy szót se róla, de a körítés és a pompa jöhet, az ápol és eltakar!

Most viszont itt van Todd Haynes filme, amely mindenről föllebbenti a fátylat. Legalábbis sokan afféle "kulcsfilm"-ként fogják nézni, lázasan kutatva, hogy a film szereplői közül melyik is David Bowie vagy Iggy Pop, a roktörténetben műveltebbek majd arra is rájöhetnek, hogy a film figurái rajtuk kívül még kikből vannak összegyúrva. Akik rocktörténelmi filmként akarják befogadni az alkotást, bizonyára azok is megtalálják benne a magukét, de akkor sem lennék meglepve, ha "melegfilm"-fesztiválok kurrens darabjaként tűnne fel időről időre a Velvet Goldmine. Akik így vagy úgy nézik a filmet, kétségtelenül kapnak valamit a pénzükért a moziban, bár véleményem szerint jobban járnának, ha elengednék magukat, s akként néznék, ami: többrétegű fikció, amely alapvetően Arthur Stuart újságíró történetét találja 1984-ből. Egyébként erre az "elengedettségre" a főcímet követő feliratával maga a film is figyelmeztet: "Bár történetünk a képzelet szülötte, azért csak hallgassátok maximális hangerővel." A fikcióként, ill. a többrétegű alkotásként való befogadásra pedig egy újabb, az előbbit hamarosan követő felirat igyekszik rábírni bennünket: "A történetek képzelt birodalmak, a múlt sötét árnyai sejlenek föl bennük." A használati utasítás tehát pontos, a helyén van, nyelvezete (s egyáltalán az, hogy a rendező felhasználja mint képi elemet) pedig előrevetiti a film stílusának egyik meghatározó elemét, az iróniát.

Haynes alaposan megvárakoztatja a gyanútlan nézőt, míg aztán kezébe adja a film Ariadné-fonalát, a Stuart-szálat: Arthur azt a megbízást kapja lapja főnökeitől, hogy írjon cikket Brian Slade rocksztárról az ellene elkövetett kétes merénylet tizedik évfordulója kapcsán. A kérdés, amelyre választ kell keresnie: mi történt Slade-del azóta. Kezdetét veszi hát az újságíró nyomozása, ám míg idáig eljutunk, hosszabb-rövidebb etűdökben fölvázolódnak előttünk a film várható rétegei, szerkezete, a felszínen megjelenő és a mélyben rejtőző motivikus kapcsolatok, s nem utolsósorban az az ironikus, távolságtartó szemléletmód, amely az egész filmet jellemzi majd. (Ez utóbbi mindjárt a kezdést követő "iskolai klip"-ben tetten érhető, amikor egy múlt századi dublini iskolában arról faggatják a kisiskolás fiúkat - köztük Oscar Wilde-ot, hogy mi szeretnének lenni, ha felnőnek: elhangzik mindenféle, a kornak megfelelő foglalkozás, s köztük két "kakukktojás" : a teherautó-sofőr és a popbálvány is. E vágyat persze a kis Oscar jelenti be.)

Az első réteg hőse Oscar Wilde - a film első jelenete az 1854. év Dublinjába visz vissza bennünket, itt születik Wilde, s lesz kitett gyermekként. Ezt követi az előbb már idézett iskolai jelenet, majd 1954-be repíti át a nézőt a filmkép, a későbbi popsztár, Jack Fairy látszólag boldog gyermekkorába, amikor azonban Jack "tudta, amit tudott: más olyanok is vannak, mint ő". (Bár ez a külső narrációból elhangzó mondat itt még elég rejtélyesnek tűnik, a későbbi történésekből és a történetszálak közti motivikus kapcsolatokból egyértelmű lesz, hogy a fiú homoerotikus vonzódására utal.) A harmadik rétegben ismerkedünk meg Brian Slade-del, az 1974-es űrkorszaki rocksztárral, akinek az álmerénylet miatt félbeszakadt koncertjére csöppenünk. Itt jelenik meg először képen a tíz évvel későbbi újságíró, most még kamasz Arthur, a koncert résztvevője, s Slade nagy rajongója. Mindhárom réteget ugyanaz a külső narráció kapcsolja össze, amely itt kiegészül a közvélemény hangjaként funkcionáló álriport- és áldokumentum-részletekkel, s majd csak ezt az egységet követően derül fény a film alaptörténetére, Arthur újságírói megbízatására.

Innentől kezdődően Arthur nyomozása kerettörténetként szolgál Brian Slade élettényeinek, titkainak földerítéséhez, újabb nézőpontváltásokat építve be a film kellően bonyolult narrációs szerkezetébe. Előbb a Slade-et felfedező első menedzser, a ma (1984-ben) már New Yorkban élő tolókocsis férfi narrációjából ismerhetjük meg Slade egyik döntő gyermekkori élményét, a színház csillogó, ám a mélyén buja világát, majd fiatalkorának fontos helyszínét, a Sambrero Klubot, aztán az új menedzser megjelenését, akivel új életfilozófiára épülő fejezet kezdődik Slade életében: Briant gigantikus reklámfogásokkal "megcsinálják" mint Maxwell Démont. A tolókocsis menedzsertől tudja meg Arthur azt is, hogyan emelkedett fel az amerikai garázsbandák világából Curt Wilde karrierje, s hogyan került vele kapcsolatba Slade. A másik nézőpontot Slade egykori feleségének, Mandynek a narrációja jelenti: részben az előzőeket új adalékokkal árnyalva meséli tovább Brian életét, barátságát Curttel, majd a két férfi kapcsolatának homoerotikus irányultságú átformálódását, illetve az asszony és férje viszonyának megszakadását.

A két nézőpontból előadott történetet megismerve csak egyet nem tud meg Arthur Stuart: hogy mi lett Slade-del. Viszont megéli, újraéli a saját élettörténetét, amelyet Todd Haynes rendező úgy mutat meg, hogy a kamasz Arthur élethelyzetei hol motivikusan reflektálnak, hol valóságosan - bár periférikusan - összetalálkoznak Brian Slade élettényeivel. Ennek egyik mozzanatát már láttuk a fölvezető képsorokban (a koncerten), a nyomozás kerettörténetébe, illetve a riportalanyok flashback-technikájú elbeszélésébe kapcsolva pedig úgy jelenik meg Arthur képes belső monológja, mint egy saját szexuális másságára ráébredő, ám azzal mit kezdeni nem tudó kamaszfiú gyötrődése. Úgy ismeri fel Slade történetében a saját élettörténetét, olyan elemi erejű rádöbbenéssel, ahogy iskolás korában csodálkozott rá tanári felolvasás közben Oscar Wilde soraira: "Úgy érezte, hogy az egész könyv a tulajdon élettörténetét tartalmazta, melyet megírtak, mielőtt átélte volna." Ha egészen pontos akarok lenni: mostani tudata emeli ki fontosként éppen ezt az iskoláskori emlékfoszlányt - szerves kapcsolatban persze a film motívumszerkezetével, de erről később. Arthur tudatának belső képei rendre a szexuális identitáskeresés motívumai mentén bukkannak fel (pl. társai "leköcsögözik" a Slade-lemez megvásárlása közben; a kamaszként Slade zenéjét hallgatva, s fotóját nézve onanizál), és ezt a gondolatkört erősítik a beszélgetőtársai által Slade (vagy Curt) életéből felidézett részletek is. Azt mondhatnánk: a meleg-motívum vetületében a saját "én" megtalálásáról, a saját szabadsága és sebezhetősége között hányódó személyiség fölvállalásáról beszél Arthur (meg Brian és Curt) története, s ez valószínűleg a film minden más olvasatánál fontosabb probléma.

Arthur dolgavégezetlenül tér vissza Londonba, amikor az utcán sétálva megpillantja az új rocksztár, Tommy Stone stadionkoncertjét hirdető óriásplakátot, és Stone vonásaiban ráismer Slade-re. Rohan a szerkesztőségbe, de főnökeit már nem érdekli a Slade-sztori - új sztárkultusz van kialakulóban, a sajtónak az új legendát kell "legyártania". Arthur kötelességből - de a bizonyságszerzés végett is - elmegy a koncertre, majd utána egy kocsmában összetalákozik Curt Wilde-dal. Ime, a bizonyosság: Curt az összeveszésük után is nyomon követi Briant, aki most Tommy Stone-ként éli a legendás sztárok életét. A hajdani lázadó Curt rezignáltan foglalja össze élete értelmét: "Meg akartuk változtatni a világot, de csak magunkat változtattuk meg. Ez se baj, ha nem törődünk a világgal." Mintha csak a 68-as nemzedék elvetélt kísérletének rezüméjét hallanánk őszinte önvallomás formájában, amely egyformán érvényes a glam-rock ellenkulturájára is. De összecseng Oscar Wilde gondolataival is, aki szerint az élet célja: hiánytalanul megvalósítani természetünket. Világmegváltás helyett önmagunk megváltása. Eljut-e idáig a történet hőse, Arthur Stuart? A film záró képsorait szemlélve talán igen: kezében ott van a Curttól kapott türkiz ékszer, amely végigkísérte a film hőseit, kapcsolatot teremtett közöttük, képzeletében pedig újra felidéződik a stadionkoncert világa, s most már kozmikus méretűvé nő a látvány: egy felhőkarcoló tetején intim közelségben két férfitest ragyog fel: talán Brian és Curt, talán Brian és Arthur, vagy inkább Curt és Arthur az - nem tudni biztosan, olyan hasonlóak a képmások. Ki tudja igazán, ki van a kép mögött? Azt hiszem Arthur Stuart harminc felé közelítő újságíró megtalálta és elvállalta önmagát.

Ez utóbbi gondolattal pedig már eljutottam ahhoz a másik lényeges problémához, amelyet Todd Haynes rendező felkínál számunkra: ki van a kép mögött? Milyen viszonyban vagyunk mi magunk a lelkiismeretünkkel, amely tetteink terhének viselője? Azonosak vagyunk-e azzal a képpel, amely rólunk kialakul, vagy amelyet magunkról kialakítunk? A felvetett probléma azonos Oscar Wilde hősének, Dorian Graynek a dilemmájával, s nagyon súlyosan veti fel globalizálódó világunk meghatározó intézményének, a médiának a felelősségét is az egyes ember sorsának alakulásában. Mai világunk értékátrendező kavalkádjából egyre erősebben hallik ki az a hang, amelyet Brian Slade új menedzsere képvisel: "Nem az számit, mit csinál az ember, hanem a legenda, ami kialakul róla." Korunkban elfogadott gyakorlat a média világában (vö. show, politika) az elfedés, a rejtőzés, a maszk használata, az új arc kitalálása: "megcsinálják" a rocksztárt, a showmant, de ugyanígy a politikust is. Újabb és újabb - eldobható - arcokat kínálnak fel az embereknek, s közben az arcok mögül elvész az igazi személyiség; az új arc látszólag kimenekít a valós világunk termelte problémahelyzetekből, valójában azonban fölfalja igazi énünket, halálra ítél és eltemet. Az alternatíva: saját életünk megkeresése és leélése, önmagunk - másságunk, egyéni vonásaink - vállalása akár a többség ellenében is, akár árván és kirekesztetten is. Ki melyiket választja: mindenkire magára bizatik. Ennyit azért jó lenne megőrizni a szabadságunkból.

Todd Haynes filmje - hál' istennek - mentes a komolykodó moralizálástól és az elvont gondolatiságtól. A "ki van a kép mögött"-ügyet hol fanyar humorú, ironikus felhangokban bővelkedő, "elemelt", hol pedig hétköznapian reális jelenetekre bizza. Az előbbire - többek között - emlékezetes példa a Maxwell Démonról készülő reklámfilm "workfilmje": ezen a legkülönbözőbb régi és új divat szerint öltözött fotósok tánclépésekben "cserkészik be" fényképezendő alanyukat, vagy az a jelenet, amelyben Slade sajtótájékoztatója cirkuszi produkcióként mutatódik be, a páholyokban öltönyös újságírók, akár a Muppet-show nyárspolgári közönsége; az utóbbira hadd idézzek egy villanásnyi képet: Arthur lemezeket válogat a boltban. A kamera ráközelít arra a lemezborítóra, amely felé a fiú nyúl. Arthur elveszi a lemezt, de a kamera egy pillanatra "leragad", s az előző kivágatban mutatja az elvett lemez mögött felbukkanó ugyanolyan Slade-lemezt. A képről Brian Slade előbb is látott arca néz ránk. Mintha azt mondaná: hogy ki van az arc mögött, azt sohasem tudod meg. Zseniális kép: egy villanásban, mindenfelé hókuszpókusz nélkül képes megérzékíteni az egész film gondolatiságát, hangulatát.

Említettem már korábban, hogy a film nemcsak történetében, s ezzel összefüggésben narrációs technikájában többrétű, hanem képi elemeiben is több filmet, több műfajt hordoz. Áldokumentatív részleteivel a szocio-dokumentumfilm felé közelit (Slade-koncert, BBC-tudósításszerűre hangolt utcai riportok a glam-rockról). A sok zenei szám beépítésével a musical és a zenés film határát súrolja, de csak súrolja, mert a dalok bemutatásának módja éppen nem szokványos, hanem nagyon is sokszínű: hol klipszerűen elkülönül, hol az éppen esedékes narráció megjelenített részévé válik mint a történet szerves folytatása, képi és akusztikai kifejeződése, hol a dalszöveg ellenpontozza a látványt. Képi megoldásaival, gegjeivel pedig megidézi a burleszk legjobb hagyományait, elég csak a kiskamasz Curt elektrosokk utáni jelenetére utalnom a kórházban, vagy ahogy a színészi játék túlzásait használja Arthur szüleinek ábrázolásában, vagy éppen a trükkök szinte szentségtörően triviális alkalmazására, amikor a Curtöt megpillantó menedzser szemébe odarajzolja a dollár jelét, Brianébe pedig a rózsaszín szívet. Nem veti meg a paródia-film hagyományait sem: végtelenül kacagtató, amikor az egyik jelenetben Briant, Curtöt és a többieket Barbie babák helyettesítik, szövegeik pedig gyerekhangon szólalnak meg.

Az ironikus távolságtartás - fölerősítve a többszörös narráció távolító hatásával - rendezői alapmagatartásként jelentkezik a filmben. Ezért bátorkodtam írásom elején azt állítani, hogy Haynes filmjének középpontjában egyáltalán nem a glam-rock kultikus magasságokba emelése áll, hanem sokkal fontosabb számára Arthur Stuart személyes sorsának problémája: az, hogy eljut-e önmaga vállalásához, s így megváltásához. Brian (és Curt) analóg története csak annyiban érdekes, amennyiben föltárt titkai, párhuzamosságai segítenek Arthurnak dilemmája megoldásában. Lehet ugyan kultfilmként, rocktörténelmi alkotásként vagy éppen zenés filmként is nézni Todd Haynes művét, ám jó tudni, hogy ez esetekben erősen behatárolódik az értelmezési tartománya.

Utoljára maradt rövid fölfejtése annak a moíivumrendszernek, amely ezt a sokszínű filmet egyben tartja. Megkockáztatom, hogy egy angol néző számára ennek felfedezése valamivel könnyebb feladatnak számít, hiszen az ő kultúrájában kötelező olvasmány Oscar Wilde regénye a Dorian Gray arcképe. Márpedig a filmnek ez az alappillére. Egyértelművé teszi ezt az, hogy az első képsorok Oscar Wilde-ot idézik, majd később - Arthur iskolai óráját felidézve - az irodalomtanár a Dorian Gray...-ből, egészen pontosan a könyv 11. fejezetének elejéből olvas fel részletet. Oscar Wilde szerepeltetése kétszeresen is indokolt: egyrészt maga is dandy, ruhareformer, a cicoma, a maskara és a pompa kedvelője (írásaira is jellemző a feldíszítettség) - az analógja a glam-rockkal kézenfekvő; másrészt a homoszexualitásról vallott nézeteivel és magatartásával, másságának vállalásával előképe a glam-rockosok (szégyenlősen elhallgatott) "természetes lázadásának", amelyet - Oscar Wilde szavaival - "a bölcs emberek bűnnek neveznek". Wilde kisregénye, a Dorian Gray arcképe pedig alapműve a glam-rocknak és Todd Haynes filmjének is.

A film címéül is szolgáló Bowie-szám, a lefordíthatatlan Velvet Goldmine Oscar Wilde-i örökség: Dorian Gray a bíbor-arany színű kerevettakaróval fedi le az arcképét, miután képtelen vele szembenézni. A filmbeli Slade sminkjének színei megegyeznek Dorian Gray arcképének meghatározó színeivel: "arany haj, kék szem, rózsaszáj". (Hogy csak futólag említsük: a filmben a gyerek Jack Fairy kiserkenő vérével festi rózsavörösre a száját, amúgy a kisfiú kékszemű és szőke!) S szerepel a filmben még egy ékszer, egy zöldeskék, átlátszatlan féldrágakővel, türkizzel a foglalatában: Oscar Wilde-tól indul útjára, Jack Fairy találja meg a földön, tőle kapja a Sambrero Klubban Brian Slade, aki kapcsolatuk zálogául átadja Curt Wilde-nak, ő pedig Arthur Stuartra hagyja ezt a "minden gyűjtő által irigyelt türkizt". Hát persze, ez is Dorian Gray öröksége. Csillogásában a múlt sötét árnyai sejlenek föl, továbbadása szimbolikus tartalommal bír: megjelölt vagy, más vagy, kirekesztett árva, de ha vállalod önmagad, akkor közel jutsz ahhoz, hogy hiánytalanul megvalósítsd a természetedet, s ezáltal betöltheted emberi rendeltetésedet. Ha már a világot megváltani/megváltoztatni nem lehet, talán ez is elegendő életcélként. Ezt üzeni Wilde Dorian Gray türkiz ékszerén keresztül Arthurnak, vele s jókedvű, szerethető filmjével meg nekünk Todd Haynes a glam-rock ürügyén.

Az üzenet a fontosabb.

Jonathan Rhys-Meyers
(Brian Slade)
78 KByte

Ewan McGregor
(Curt Wild)
48 KByte


who?? e-mail | 2004-06-07 12:28:04 | 1401.
tudom, nekem nem teccik ez a szörp valahogy, de ebből tudtam meg a lényeget úgy összképpel.mi ez az oldal?letölthetem valahonnan, vagy megvan vkinek???
naggyon kéne!

Beszter e-mail | 2004-06-07 12:16:40 | 1400.
Who??

Neked ez tetszik. Szerintem kicsit még felszinesen közelíti meg a lényeget. Meg az a kitűző nem Curt Wide-é volt hanem Brian Ferryé. Na mind1.

A Filmkultúra.iif.hu n van egy teljesen jól megértett recenzió. Ha érdekel titeket esetleg. Nekem segített, mert néhány dolgot nem tudtam összerakni. Amúgy szerintem a homoszexualitás a glam és ezek, azoknak elég akiket nem érdekel igazán a film lényege. Mert nagyon sok dolog van benne, igazán jól megcsinált.
http://www.filmkultura.iif.hu:8080/1999/articles/films/velvet.hu.html

who?? e-mail | 2004-06-06 16:42:19 | 1399.
Velvet Goldmine (Todd Haynes filmje)

A Velvet Goldmine 98-as film, így most, hogy Hazánkba ért, már nagyon sok alkalommal és nagyon sok helyről hallhattuk a film címét, (magyarul Bálványrock), szóval, akár jó ez nekünk, akár nem, helyből egy filmes legendával van dolgunk.

Szerintünk sokkal jobb dolog filmeket nézni, mint legendákat, de szerencsés módon elmondhatjuk, hogy amikor beültünk megnézni, azt sem tudtuk, hogy mit fogunk látni, leszámítva, hogy nagyon híres fikciós film, és hogy egy énekesnőről szól.
A film elég "érdekesen" kezdődik, fiatalok rohangálnak London utcáin, 1971-ben, olyan ruhákba ötözve, mint amiket a tévében a transzvesztita show-kon látni napjainkban. Aztán elérkezünk, ha nem is a jelenbe, de legalább 84-be, és megjelenik a keret- történet.

Mint az ABBA c. koncertfilmben, (1977), egy riporter feladatot kap, hogy készítsen anyagot egy tíz éve eltűnt rock-sztárról, van rá néhány napja. Ekkor már kezd leesni a tantusz, hogy nem is énekesnőről lesz szó, hanem egy pasiról. Nos, lényeg a lényeg, a film 90%-a a hetvenes években játszódik, és valahányszor újra felbukkan a riporter a jelen-időben, illetve 84-ben, egyből eszébe jut valami, a régi időkből, és már megint a múltban császkálunk.

A múlt. Legtöbb háztartásban akad egy-egy régi David Bowie, esetleg Brian Ferry kazi. Így nem nehéz felismerni, hogy merőben David Bowie hangzású, (de egy az egyben) számokat hallunk a koncerteken „Brian Slade” a rock-sztár előadásában. Háttérzeneként pedig igazi Brian Ferry számok is megjelennek. A Brian Slade nevű karakter fő jellemzője, hogy „biszex”, és és ezekben a fura ruhákban nyomul. Látjuk az életét, hogy hogyan kezdi a pályáját, hogyan fedezi fel egy producer, hogyan fut be, meg ilyenek. Azt is látjuk, amint meglát a színpadon egy az adott pillanatban nála nagyobb rajongó-táborral rendelkező, hasonló stílusú előadót, (szintén férfi), aki lenyűgözi. Először azt hinnénk, az előadás tett rá olyan hatást, de percek múlva meglátogatják az egyesült államokban, és bejelentik a nézőknek, hogy egymásba szerettek. innentől kezdve a zenei karrierjüket és a szerelmi életüket van módunkban figyelemmel kísérni.

De riporter barátunk sem tétlenkedik, ezekben a hetvenes évek beli felvételekben ő egy rajongó, aki be van indulva a „Bowie”-lemezekre, alias Brian Slade. És miközben a bálványozott sztárjáról készült fotókat bámulja a magazinokban felfedezi magában, hogy úgy hatnak rá, mint más srácokra a csajfotók. Rájön, hogy látens homoszexuális (ezt így mondják), és attól kezdve még sokkal felszabadítóbbnak találja Brian Slade zenéjét, sőt Brian Slade szerelmének zenéjét is, aki Curt Wild névre hallgat, és Ewan McGregor alakítja, hosszú platinaszőke frizurával, és Iggy Pop-éra hasonló bőrgatyóban, színpadon meztelen felsőtesttel.

Így halad a történet, miközben mint néző eléggé unod magad, mert olyan, mintha egy oktatófilmet néznél, valami történelmi olvasókönyvet, ami ráadásul nem is azt mutatja, ami akkoriban volt, hanem csak sejtelmesen utal arra, vagyis nem leszel okosabb rock-zene történelmi ismereteid szintjén. Leginkább csak azt érzékeled, hogy férfiak férfiakra vannak beindulva, illetve azt, hogy úgy állítják be a 70-es éveket, mintha a minimum biszexualitásról szólt volna.
De még mindig nem érteni, mire megy ki a játék, hova akar kilyukadni ez a fikciós koncertfilm.
Aztán a riporter srác (feltehetően képzeletben, de mégiscsak egy az egyben mutatják) szexuális interkurzusban vesz részt a hatalmas sztárral (Curt Wild) felcsípeti magát.


E z m á r a c é l e g y e n e s , mert 84-ben találkozik élőben is az említett Curt Wild-dal, és miközben beszél vele pár percet, szintén a riport kapcsán érdekes rokonszenv alakul ki köztük, (mintha a popsztárok imádnák, ha kocsmákban riporterek megtalálnák őket), és a nagy Curt Wild a riporternek adja a gyűrűjét, vagy brossát vagy mijét. Ez az ékszer még a film elején kerül egy kissrác birtokába, akit úgy hívnak, hogy Oscar Wilde. (Igen, a film első perce 1864-ben játszódik, és utána jön a 71-es év.) Oscar smaragdzöld vagy türkizkék ékszere szimbolikus, mintha a benne lévő homoszexualitást jelképezné. Curt Wild pedig mintha –szintén szimbolikusan Oscar ükunokája lenne. Szóval az egész azt adja ki, hogy ez az ékszer, ez a kitűző vagy mi végül a nagy Curt Wild-tól, és közvetve az üknagypapijától végül a riporterhez kerül, és feltehetően ere ment ki a játék. Az üzenet eléggé egyértelmű, arra buzdítja a látens homoszexualitást magukban felfedező fiúkat, hogy ne habozzanak, csatlakozzanak a klubhoz, vagy akármit is csinálnak, érezzék, hogy a klub támogatja őket. Tényleg olyan, mint egy választási, illetve méginkább tábor-toborzó kampány. Persze nem vitás, hogy egy ilyen üzenet nagyon sok ember számára jólesik, de attól függetlenül a film, mint film tényleg unalmas.


Meg kell még jegyezni, hogy a filmben ezek a sztárok vadul fogyasztják a keménydrogokat. Plusz, mivel a hetvenes években játszódik a történet zöme, óvszert még távolról sem látni. És egyetlen-egy szereplőt sem látunk teljesen tönkremenni a keménydrogok fogyasztásának hatására, ami egy propaganda-, vagy oktató-film esetén azért hátrány, mert még azt hihetné egy néző, hogy a keménydrogok nem is életveszélyesek. És azt is meg kell jegyezni, hogy a film valójában a rock-sztárok életét kínálja mintaként, akarva-akaratlanul (nem a mi dolgunk, hogy kitaláljuk, hogyan) az ő életformájukat reklámozva, amit akár hajlamos valaki a homoszexualitásra, akár homoszexuális, akár nem az, biztos, hogy nem tud magának megengedni, még ha akarná sem. Szívesen olvastunk volna egy ilyen „fiktív” kiírást a film végén, hogy Brian Slade 71 és 99 között kábé hány millió dollárt költőt kábítószerekre, és hogy riporterünk, ezidő alatt mennyi pénzt keresett összesen, és ebből mennyit költött koncertjegyekre, lemezekre, stb.
A film Michael Stipe (REM) mint zenei producer közreműködése, valamint Iggy Pop és David Bowie, és 70-es évek elejének (valójában meseszerű) bemutatása miatt olyan híres, amilyen, és talán mert egy bulvár-stílusú "nézzük meg a híres sztárok hálószobáját" betekintést kínál az átlagosnál kíváncsibb nézőknek.
-szörp-

és most kedves olvasók.miért is lenne unalmas?
ezt 1ébként csak azért tettem be, mert ha vki nemlátta, itt van 1 bővebb írás róla.és ha megvan vkinek akkor meg ide velee!!!!!!

Beszter e-mail | 2004-06-06 14:16:58 | 1398.
Nem ez július 9 én lesz. Wiesenben az Soprontól 20 km.
A jegy ára 10700ft. A busz ha összejön akkor olcsóbb lesz mint a vonat. Ne félj a korod miatt tavaly én is csak annyi voltam mikor kimentem. Kis félénk voltam. Most meg mit nekem a világ:)
Sajnos nem látom az email cimedet, úgyhogy többi infoért írj lécci a busz@eszti.com ra. Köszi

Ez persze mindenkinek szól. :)


Előzmény: krenato (1397.)
krenato e-mail | 2004-06-05 22:36:03 | 1397.
bocs, de most álmos vagyok... meg le vagyok maradva. ugye placebo koncert 2004.07.04-én.
érdekelne jegyár, meg minden ilyesmi, lehet mennék. még sohasem voltam külföldön 17 éves vagyok, érdekelne a dolog. szal csak pár sorban, a fontosabb dolgokat. utána még úgyis kérdezek... :)


Előzmény: Beszter (1395.)
who?? e-mail | 2004-06-04 12:17:59 | 1396.
eh, bocsi h nem írtam, tuggyátok nagyon lusta vagyok...
ma jackass ha vkit érdekel, és a dvd nekem is kelll!!!!!!!!
de jobb későn mint soha..v vmi ilyesmi.úgyhogy keresztapa dvd-je kell, és tud vki POSZTEREKET!!!!adni???főleg placeboról és red hot chilli peppersről.azok is jöhetnének már ide!
1ébként ha a bulin szívni nem igazán lehet, kicsit üres...de tök mind1.
hello, legyetek rosszak!

Beszter e-mail | 2004-06-04 11:24:27 | 1395.
A buszi teli lesz 28 29 évesekkel. És éppen az a jó benne, hogy együtt agyunk vigyázunk egymásra, egy busz visz, tehát nincs átszállás ilyesmi. Biztonságos.
És nem vagyunk vadállatok. Ha kell én felelőséget vállalok . tudod annyira nem számit, egy hetet végig szigeteltem egy 19 éves lánnyal, aki olyan volt mint egy 5 éves, és nem bírta mellé az alkoholt. Ha őrá vigyázni tudtam akkor rátok is.

Pedig ő megszegte a fő szabályt. Szétszivta az asgyát. Ha vállaljátok hogy ezt nem csináljátok, én vállalom a felelősséget. Alkoholt engedélyezem :) És ha az megnyugtat 13 éves barátnőmet szigeteltettem 2 éve, ő most 15 és most meg Depreszió koncerteken vagyok kisérő. :)

vega713 e-mail | 2004-06-03 09:00:02 | 1394.
bruise pristine = ősi sérülés, régi sebek

Előzmény: pure morning (1392.)
krenato e-mail | 2004-06-03 07:24:43 | 1393.
Spite and Malice:
izé, nem felejtettem el, csak nem volt írható dvdje a haveromnak, majd ha lesz zséje, na akkor vesz sokat egyszerre olcsón, mert itt helybe kb 1000péz egy. az meg sok. majd íok ha tom küldeni, de szerintem max 1-2 hét. na csá

pure morning e-mail | 2004-06-02 17:55:38 | 1392.
sziasztok.beszter(bocsi Reni vagyis ahstray)
dee...ashtraygirl 13 éves...most fogja betölteni a 14-et...nemhiszem h elengedik szülő nélkül.ahogy engem se.de ezvan.:)
vki tudja h mit jelent a pristine?

Beszter e-mail | 2004-06-01 19:12:12 | 1391.
ááááze!!!!
EZt írom mióta, hogy buszt szervezünk, és oda bárki jöhet, szoval Ashtray girlt is el tudjuk vinni, és vigyázni is tudunk rá. Éppen ezért szervezzük, hogy igy mindenki kijusson. :) Felnőteknek olcsóbb is lesz valószinűleg.
Úgyhogy ha érdekel irj a Busz@eszti.com ra

DE TÉNYLEG ÍRJ.

Én nem megyek a következő placebós bulira, de megkeresed Edinát és ő nála is lehet jelentkezni

pure morning e-mail | 2004-05-30 20:28:05 | 1390.
szia Ahstray girl.figyelj,dumáltam ősökkel és azt mondták,hogy nem tudunk vinni mert gáz lenne ha történne vmi szal érted.de úgyis fogunk talizni még.hjaa placebo bulit illetően júni 19 margit sziget dumáld meg apáddal hátha elhoz.ugy h elviszoda ottmaradsz vigyázunk rád aztán amikor menni kell érted jön.ez igy sztem fasza lenne...beszélj vele h nagyon szeretnéd stb.de a fontossági sorrend természetesen a forestglade az első!az operaháznál lehet megvenni(ticket express)a jegyeket 10700ft.na pusza majd beszélünk.
Beszter e-mail | 2004-05-29 12:12:32 | 1389.
Ashtray girl irj egy mailt a busz@eszti.com ra és mindent elmobdok a busz szervezésről.
Sajna nem tok neked emailt irni, mert nem tudod a cimed. És itt se mutatja meg semmi. De ha irsz én válaszolok.

Ashtraygirl e-mail | 2004-05-29 08:47:40 | 1388.
Sziasztok.
Írjon az az e-mail-emre aki elmegy a forestglade-re. Én is megpróbálok. Apám úgyis ausztriába él. De ha pl dolgozik isten tudja hogy megyek át. Szal az érdekelne mennek e különbuszok,honnan stb. Pussz

Beszter e-mail | 2004-05-25 14:00:54 | 1387.
Visszaolvasgattam... és hááát

Nem is tudom hol kezdjem.
Én 18 éves koromig nem voltam szerelmes, sőt kezdtem elhinni hogy az nincs. Persze oviban én is szerelmes voltam a leghelyesebb fiúba. De az bálványozás nem szerelem. Szerintem.

A placebo nekem valahol arról is szól, hogy kezd el élni az életedet, ne hamis illúziókban élj, ne más árnyékában.
Ha valaki isteniti Molkot, vagy idealizálja, vagy szerelmes belé, akkor az számomra az illúzióban élés. ( a szerelemest olyan értelemben értem, hogy közelebbi viszony, kapcsolat nincs)

Trash17 nem te voltál az aki azt irtad a diáksziget forumon, hogy mi körbe pisáltuk Kareszt? mert mintha te lettél volna.
Hát elég sértő volt, de szerintem főleg őt bántottad meg. Szerintem elég az is neki, hogy Molko hasonmás. Ami szerintem nem is igaz.
Ember, mint Brian is. Ebben tuti hasonlítanak, meg talán abban, hogy utálják ha megcimkézik őket.

Forestglade és a busz senkit sem érdekel

Casey e-mail | 2004-05-24 22:41:56 | 1386.
EJNYE EJNYE anyuci nincs itt jó darabig és már megint rosszalkodsz....megmondjam mit gondolok? Te vagy az új nemzedék példájára, a: léteznek még kétszínű emberek! ráadásul mekkorák..bocsi...kicsim..nem akarlak megbántani...és a fórumon nem igazán látszik ki van megbántva és ki nincs..én nem láttam Lullaby megbántódott arcát...ez itt nem a valóság...ez csak a Te valóságod..wake up pure morning :) the life is waiting for u...tudom mit fogsz mondani: HÁHÁHÁHÁ

Előzmény: pure morning (1364.)
Casey e-mail | 2004-05-24 22:41:53 | 1385.
EJNYE EJNYE anyuci nincs itt jó darabig és már megint rosszalkodsz....megmondjam mit gondolok? Te vagy az új nemzedék példájára, a: léteznek még kétszínű emberek! ráadásul mekkorák..bocsi...kicsim..nem akarlak megbántani...és a fórumon nem igazán látszik ki van megbántva és ki nincs..én nem láttam Lullaby megbántódott arcát...ez itt nem a valóság...ez csak a Te valóságod..wake up pure morning :) the life is waiting for u...tudom mit fogsz mondani: HÁHÁHÁHÁ

Előzmény: pure morning (1364.)
Casey e-mail | 2004-05-24 22:24:34 | 1384.
nem tom ki vagy..nem is érdekel..de semmi újat nem mondtál...és ha annyira nyálazod a Pixies-t akkor nem cikkeket kell nézni hanem elmenni a bécsi Aerodrom ra..merhát igen igen ők is ott lesznek...

Előzmény: Trash17 (1340.)
Spite and Malice e-mail | 2004-05-23 09:57:02 | 1383.
ok akkor majd küld hétfön.na hello

krenato e-mail | 2004-05-22 22:25:41 | 1382.
ok, akkor szerintem hétfőn fel is adom. szerintem kedden szerdán már ott lesz.

Előzmény: Spite and Malice (1380.)

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  
26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  
51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  
76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  
101  102  103  104  105  106  107  108  109  110  111  112  113  114  115  116  117  118  119  120  121  122  123  124  125  
126  127  128  129  130  131  132  133  134  135  136  137  138  139  140  141  142  143  144  145  146  


Az itt olvasható hozzászólásokért a szerkesztőség nem vállal felelőséget.