Hogyan születik Madonna zenéje, avagy a források

Madonna
Úgy tűnik,Madonna úgy váltogatja a producereket, mint mások a lábbelit: nem
a csillogó, hanem inkább a sokoldalú és hízelgő tehetségeket gyűjti maga köré.

Mirwais
A Music című új albuma esetében a francia technós, Mirwais is jól beleillett ebbe a képbe. Nevét korábban
csak szűk körben ismerték, hacsak nem számítjuk be az idén megjelent "Disco
Science" című munkáját, mely egy Breeders sample-ből készült.
Az kézjegye azonban erősen rajta van Maddy új lemezén: egy csipetnyi francia
disco-house, Pink Floydos lebegés, elektro-pop hangulatok jellemzik, melyek gyakran a sokat
kísérletező német techno csapatra, az Oval-ra emlékeztetnek.
Vannak azonban Mirwais-n kivül más művészek is, akiknek az árnyéka határozottan rávetődik a
Music-ra. Nélkülük valószínűleg csak egy újabb adagnyi jó m inőségű zajnak lehetne
minősíteni a lemezt.

Beck
Az "I deserve it", a "Nobody's perfect" és a "Don't tell me" közelebb vannak
az Everlast-hoz vagy az Elwood-hoz, mint az elektronikához, de az akusztikus
gitárok és a trip-hop ütemek az eredeti "Loser"-ig nyúlnak vissza.
Lehet, hogy a "nyúlás" kölcsönös, és Beck-re viszont az anyagias lány színpadi
megjelenése volt hatással.
Összehasonlítási alap: Mellow Gold (1994)

Daft Punk
Leginkább az "Impressive instant" és a "Music" hallgatása közben támad az
embernek Daft Punk utánérzése. Madonna és Mirwais sokkal tartozik a house úttörőknek, akik a kilencvenes
évek közepén robbantak be a köztudatba Musique című dalukkal, elindítva
ezzel a technoban egy új korszakot: vékony dróton táncolva az acid és a
tradicionális house között, és valami egészen egyedit alkotva a dance
funkban, mely az egész szcénára komoly hatást gyakorolt, kezdve a
Cassius-tól egészen Mirwais-ig.
Összehasonlítási alap: Homework (1997)

Les Rythmes Digitales
Jacques Lu Cont egy angol, aki franciának tetteti magát, neo-disco számokkal
és édeskés Phil Collins remixekkel bombázza a hallgatóságot.
Madonna amerikai létére angolnak próbál látszani, de igazából francia
szeretne lenni, aki szintetikus basszus futamokat dübörögtet a "What it
feels like for a girl"-ben és Moog-os hangzásokat produkál a "Paradise (Not
for me)"-ben.
Ráadásul Lu Cont remixelt egy nemsokára megjelenő Mirwais dalt. Vajon véletlen?
Összehasonlítási alap: DarkDancer (1999)

Air
Úgy tűnik Mirwais majdnem annyira szereti a vocoderes ének-effekteket, a videojáték-zajokat, a
dörmögő basszusokat és a Star Wars stílusú hangokat, mint ez
a két versaillesi Velveeta-beat mester.
J.B. Dunckel és Nicholas Godin - az Air tagjai - 1995-ben kezdtek együtt
dolgozni, abban az időszakban, amikor Madonna az Evita filmhez készült "You
must love me"-t dolgozta fel.
A Martini hangulatú "Paradise in me (not for me)"-ből ítélve Maddy jó nagy
Air-t lélegezhetett be, hogy arra összpontosíthasson, amihez a legjobban
ért: a hálószoba sztorikhoz.
Összehasonlítási alap: Moon Safari (1998)

2000. november 6.



Click to Visit

FÓRUMOK

The White Stripes
Superbutt
Linkin Park
Heaven Street Seven
Placebo
Limp Bizkit
Darren Hayes
Blue
P!nk
A legjobb klubok
Eminem
50 Cent
Snoop Dogg
Sub Bass Monster