|
Garbage - Bautifulgarbage
Nagyon sokan várják már ezt az albumot, elárulom: még egy pár hétig türelemmel kell lennetek, ugyanis csak október elején kerül majd a boltokba.
A zene.net exkluzív lemez-elemzését a www.garbage.hu weboldal készítőinek köszönjük.
Shut Your Mouth
Magabiztos lépéssel robban be a szám, Shirley suttogása a kegyetlen refrén előtt hamar a lényegre tér. Butch Vig: "Ez az együttesnek egy hirtelen kísérletéből származik, Shirley belépett az énekkel, és ez a Patti Smith-féle tömörség jött ki belőle." Shirley Manson: "Általánosságban arról szól, hogy tartsd titokban a szándékaidat. Annyira sok lehetőség adódhat, és hibás információ, és mindenkinek megvan a saját napirendje. Állj meg egy pillanatra és gondold át a dolgot, mielőtt cselekszel. Amit természetesen én sosem teszek meg! Ha ha!"
Androgyny
Az első kislemez. Hamarosan ömleni fog a rádióból. Shirley: "Ez egy látomás, amiben a Garbage meglátogat egy nem orleans-i bordélyt, és ott összefut a TLC-vel, Noel Cowarddal illetve Prince-szel. Egy vidám, szemtelen, játékos dal."
Can't Cry These Tears
Pazar 60-as évekbeli tinédzser-melodráma egy csipetnyi sötét bosszúval á lá Garbage 2001. Butch: "Ez egyfajta homage Phil Spector and the Ronettes-nek, és a 60-as évek lányegyütteseinek. Mindigis inspiráltak az efajta produkciók. Egy kicsit Garbage-ossá tettük, összekevertük a dolgokat a számítógépen." Shirley: "Ebben a számban van a legmagasabb hang, amit valaha is kiénekeltem, és orrvérzést kaptam tőle..."
Till The Day I Die
Kifutó-hangulatú megfeszített szám, egy újabb fejbevágó fenyegető refrén. Shirley: "Dj Scrubby = jelentéktelen, ócska) első fellépése az albumon." Butch: "Ez csak egy alterego. Nem vagyunk igazi DJk, próbálozunk a scratch-el, de igazából sosem kaptuk el. Ami persze semmit sem magyaráz..."
Cup Of Coffee
Gyengéd és gyönyörű dal, ami felidézi a 60-as évek film noir-stílusú magányt és kétségbeesést. Duke Erikson: "Úgy hívtuk, hogy John Carpenter találkozása a Carpenters-szel. Ez csak egy zenekari kis zongorafutam amin dolgoztam, és Shirley spontán énekelte rá a szöveget. Hihetetlen volt. El voltunk
ájulva tőle."
Silence Is Golden
Egy skizo darab, melyben egy néha felhangzó óriási zúzás ütközik a dal melódikus lebegésével, ami egy atmoszférikus és gyötrelmes befejezést épít fel. Shirley: "Az a zúzós zaj a gitár, baby!" Butch: "Ez nagyon mocskos! Kábeleket használunk gitárhúrok helyett." Duke: "Kurva jó játszani!"
Cherry Lips (Go Baby Go)
Tökéletes trash-pop amiben Shirley hamisan kikerekedett szemű és érzelgős. Shirley: "Ez egy adrenalin roham. Azt hiszem ez a legünnepélyesebb dal, amit valaha írtunk." Duke: "Szerintem elkészítettünk egy újabb worldmusic albumot - ez az első alkalom, hogy egy tubát használnak torzító pedállal. Azt hittük, Steve feje fel fog robbani a 15. felvételnél." Steve Marker: "Igen, 'ez jó volt, de megpróbálnád mégegyszer?'"
Breaking Up The Girl
Végig suhan fülledten, szomorúan és álmodozva, egy tulajdonképpen felismerhető akusztkus gitártól hajtva. Butch: "Az akkordok pöcögtetése egy Big Star-érzést adott a dalnak. Shirl hallota, amint a zenén dolgozunk, és rögtön hozta az éneket és a szöveget." Shirley: "Ez egy tanmese!" Duke: "A dal könnyed, popos, melódikus hangulata neghazudtolja a szöveg komolyságát."
Drive You Home
"Sosem mondtam, hogy tökéletes vagyok" énekli Shirl, ebben a bűntudattal telített finom dalban. Duke: "Shirley gitározott, és nem hinném, hogy tudta, hogy valaki hallja, és megvolt neki a dallam meg a szöveg, és mi csak..." Shirley: "Tönkretettétek a partimat!" Duke: "Ez a szám is nagyon hamar összeállt. Elgondolkoztat, miért is tartott egy évbe megírni az albumot."
Parade
Meleg és felemelő egy gondtalan dallammal. Duke: "A leggyorsabb szám, amit valaha felvettünk. 150bpm!" Shirley: "Sosem jutottunk még közelebb himnikus hisztériához, mint ezzel a számmal. Felhívás a hadseregnek, hogy csatlakozzanak egy olyan mozgalomhoz, mely az individualitást hirdeti. Ez arról szól, hogy állj készen arra, hogy kiállj azért, amiben hiszel."
Nobody Loves You
Nyugtalanító, részegítő és rosszkedvű, a háttérben 60-as évekbeli kémekkel a gitáron. Duke: "Ez a legsötétebb dal a lemezen. Ez valami, ami Shirley-ben rajzolódott ki." Shirley: "A halandóságról szól. Van benne valami filmes érzés, valami David Lynch-es atmoszféra. Az a gondolat, hogy sosincs elég időd arra, hogy mindennel foglalkozz az életedben. Van egy belső órád ami folyamatosan tiktakkol, és a pánik érzése, hogy nem tudsz eleget foglalkozni semmivel."
Untouchable
Ez a leggyilkosabb szám, tangós énekkel, elektro-löketekkel darabolt refrénnel. Shirley: "Ezt a számot főleg az urbán dolgok inspirálták, melyekben az utóbbi években megmerültünk, mint Dre és Missy Elliot. Az első albumon használtunk néhány hiphop ütemet, de most sokkal erősebben inspiráltak az efajta produkciók."
So Like A Rose
A Garbage csupaszra vetkőzött. Egy törékeny szám az igazi érzelem finom fátyolszövetével összetartva. Butch: "Megpróbáltuk megragadni a Velvet Underground-os érzést, teljesen visszafogott, ködös dallam. Miután befejeztük, tudtuk, hogy ez lesz az utolsó szám." Shirley: "Ez egy gyerek halálával foglalkozik. Sehova máshova nem tudtuk rakni ezt a számot."
Kapcsolódó linkek:
www.garbage.hu
2001. szeptember 14.
| |