Click to Visit
Hip-Hop - Old School rap and hip-hop:kik voltak a legnagyobb
Kereső:
Részletes kereső!
Belépés regisztrált tagoknak:
Login:
Jelszó:
Üdvözlünk a Zene.net fórumában!

Regisztráld magad most! Ezáltal Te is hozzászólhatsz a különböző témákhoz és új témát is nyithatsz!
Regisztráció | Kereső | Kategóriák

1  2  3  

RedGuy e-mail | 2006-05-09 13:05:53 | 89.
Ja!Qrvajó,Főleg a Baby got back.Sajna csak kevés szám van meg tőle

Előzmény: Mike65 (88.)
Mike65 e-mail | 2006-04-07 22:51:23 | 88.
sir-mix-a-lot ról mi a véleményetek? sztem ő is fasza
Eazy E e-mail | 2006-04-06 19:30:05 | 87.
Látod, nekem sikerült! :)))
Teljesen igazad van!


Előzmény: Kovda (85.)
Fuckin Killah e-mail | 2006-04-06 17:30:31 | 86.
igy van.
Kovda e-mail | 2006-04-06 17:09:48 | 85.
azér Africa Bambataa nevét se szabad kihagyni szerintem.

Kovda


Előzmény: Eazy E (83.)
Fuckin Killah e-mail | 2006-04-06 09:05:06 | 84.
a Boogie Down mindig meghaladta a korat... magat a zenet nem szeretem de KRS odateszi mint azota is minden lemezen szinte minden egyes evben.
Eazy E e-mail | 2006-04-05 19:11:39 | 83.
Igazad lehet...
Talán be lehet határolni a rap "Hall Of Fame" ole skool nagyjait.

Kurtis Blow - Grandmaster Flash - Run D.M.C. - Boogie Down Productions - Ice T, meg hasonlók...
Kb. ők!

Aztán még biztos lehet(ne) bővíteni a kört.

------ P E A C E ------


Előzmény: Da_firm_Krazyk (79.)
Little-Nigga e-mail | 2006-04-04 09:59:11 | 82.
Az,hogy kik voltak a legjobbak,mindenki döntse el maga,és ne fikázza a többi rappert.
Márky-PaPa e-mail | 2006-04-03 18:07:05 | 81.
Csumy! Én szerintem az NWA, Grandmaster Flash, Slick Rick formációk voltak a legnagyobbak! De én szerintem az old school, mint kifejezés inkább az időre vonatkozik, mint a zenei hangzásra! Tény, hogy megvan a old school zenéknek az egyéni világa, de nem ettől old! Ez az én véleményem!
Little-Nigga e-mail | 2006-04-03 08:47:00 | 80.
Kösz az infókat pietor.Én amúgy a Public érából való rappet szeretem,de meghallgatok mindent ami yó.A legnagyobbak szerintem akkois a Public Enemy. Nemhiába voltak a csúcson még anno.

Előzmény: pietor (58.)
Da_firm_Krazyk e-mail | 2006-03-31 09:20:41 | 79.
És még vannak akik "rapper"-nek érzik magukat, de ezt a topikot meg leszarják :D

Na ez pl nevetséges

SZERINTEM


Előzmény: Da_firm_Krazyk (78.)
Da_firm_Krazyk e-mail | 2006-03-16 11:35:09 | 78.
látom sokan ismerik a témát, jó sok a hozzászólás
Da_firm_Krazyk e-mail | 2006-02-22 16:27:44 | 77.
Hella!

Én nem korszakváltásról beszéltem! Ugy értem hogy zeneileg volt egy váltás 94-ben. Én nem az Oldschool berkein belül. De ahogy olvastam én megfogalmaztam hogy mire értettem ezt a változást, ezért nem értem a Te hozzászólásodat.
Viszont a felsorolt előadókban igazad van


Előzmény: Cash Money (76.)
Cash Money e-mail | 2006-02-14 17:29:12 | 76.
de milyen korszakváltás?
a korszakváltás kb 85-ben volt
sokan összekeverik snoopot a run dmc-t ll cool j-t vagy mondjuk az nwa-t és azt mondják h old school
ez nem így van
ezek már a new school stílusok

old school:-dj kool herc, grandmaster flash& the furious five,kurtis blow stb zenék
attól hogy valaki a 80-as években rappelt nem azt jelenti hogy old school


Előzmény: Da_firm_Krazyk (74.)
Da_firm_Krazyk e-mail | 2006-02-14 14:26:42 | 75.
Látom az illetékes emberek már eltüntek azóta, mivel senki nem szól a témához :-(
Da_firm_Krazyk e-mail | 2006-02-14 09:49:14 | 74.
Ehhez, csak annyit fűznék hozzá hogy a stílusváltás 94-ben kezdődött nem a Chronic lemez után! Mivel 94-re már felfigyelt a világ erre a műfajra, ezután kezdett üzletág lenni a stílus!! Bár ez az én észrevételem, lehet tévedek. Az viszont tény hogy mig 91-93 között "gyorsabb" alapzenéket készítettek a művészek, addig 94-re "lelassult". Lehet kicsit hülyén fogalmaztam, de remélem lehet érteni mire gondolok? :) És nem kötözködni szeretnék hanem beszélgenit!!!!

Előzmény: Cash Money (38.)
Da_firm_Krazyk e-mail | 2006-02-14 09:29:00 | 73.
Na hál Istennek, vannak ezen a forumon azért IGAZI emberek!!!! Nagyon örülök hogy ennyi Old rajongó van köztetek csak azt nem értem miért hagytátok veszni ezt a topic-ot?????
Vajon ehhez mit szoltok?? :-)

Ice-T & Chris "The Glove" Taylor - Reckless

RedGuy e-mail | 2005-09-13 12:16:35 | 72.
Snoop Doggy Dogg.Hát ez azért nem nyálas

Előzmény: Mr.Leathaface (39.)
Soulsonic1970 e-mail | 2005-07-31 14:07:34 | 71.
Hali Pietor.
Nagyon kielégítő az írásod, aminek különosen örülök, hogy a Whodini az 1ik kedvenced.
Lehet, hogy én nem értelmeztem jól, de azt írtad ...Kurtis Blow után vége az Oldschoolnak....De Kurtis első lemeze 81'ben jelent meg...akkor? Persze lehet, hogy arra gondoltál,hogy "ő" volt az aki befejezte a stílust...no itt vitatkoznék akkor erősen.
üdv alias soulsonic /volt 1 hozzászólásom a lap elején, ezen a nicken...most már a szül. év is dukál, a nick mellé.


Előzmény: pietor (36.)
Layzie e-mail | 2005-07-04 20:13:51 | 70.
peace!ittvan két oldal kukások,olvassátok vazze

www.streetgangs.com --->blood & crips okosságok

http://perso.wanadoo.fr/westsidaz/gangs.shtml --->ez egy francia oldal de a cikk végén ott van ki hovatartozott!
na szoty

LC!

Mr.Leathaface e-mail | 2005-07-04 08:55:16 | 69.
én ezt egy kurva szóval nem mondtam h én olyan sokat tudok róla..sőtt..
nálam a west a rap , a többi meg valami más...
ennyit mondtam..
ja és azt h akiket mostanában látunk a tv ben az már tényleg valami egésszen más...

Cash Money e-mail | 2005-07-03 21:39:20 | 68.
igen de az első albuma az a....rhyme pays 1987 az eléggé west de nagyon vegyes meg állandóan ingázott new york meg l.a. között
csak bőrarcra voltam kíváncsi mer ő itt a főrapper
nála nem tudhat senki többet a westről meg az egész rapről


Előzmény: Cápa (67.)
Cápa e-mail | 2005-07-03 14:16:01 | 67.
1ébként Ice T New Jerseyben született.pontosabban Newarkban.'85-ben szerződött a Sire kiadóhoz.és pár év múlva adta ki az albumát.Too Short viszont 85-ben már adott ki albumot.igaz kiadója nem volt.

Előzmény: Cash Money (66.)
Cash Money e-mail | 2005-07-03 13:58:00 | 66.
ja, bár van aki azt mondja hogy ice t

Előzmény: Cápa (65.)
Cápa e-mail | 2005-07-03 13:41:59 | 65.
tudtommal too Short volt az első west-es.bár az a majom biztos nem tudja ki az.meg mi is az a Bay Area.de szerintem 1 "nagy west side-os" se tudja.

Előzmény: Cash Money (64.)
Cash Money e-mail | 2005-07-03 11:18:32 | 64.
és télleg te ˇˇreal rapperˇˇ ki volt az első westcoast rapper?(ezt a kérdést kikerülted pedig már kérdeztem)
ha nézted azt az állítólagos dvd-t nemhiszem hogy nem mondták


Előzmény: Mr.Leathaface (62.)
Cash Money e-mail | 2005-07-03 11:08:42 | 63.
mit írtál te le mc eiht(nem rossz de semmi nagy dolog nincs benne)
bone thugsot ki nem ismeri
és nem hasonlítottam ice cubot 50 centhez hanem csak mondtam hogy őt is hallottam rádióba
azonkívül ice cubot szeretem mint zenész meg mint színész is
láttad már filmjét RATYIKÁM
D.O.C. itt van kiragsztva a szekrényemre
hallgasd meg DEL THE FUNKYHOMOSAPIENT aki egyébként ice cube unokatestvére (újabb infó neked)
spice 1 is jó


Előzmény: Mr.Leathaface (62.)
Mr.Leathaface e-mail | 2005-07-03 11:01:28 | 62.
pierotot nem oltottam de te egy szar vagy,egy nagy fos vágod?"kit érdekel a magyar rap?"ennyi vagy..
tőled aztán sok mindent megtuttam szarzsák!
te azok közül amiket leírtam hányat ismersz?négyet menő?
ice cube-ot hasonlítod 50 vel? pfff fasza vagy..van egy kis szintbeli különbség.
te jó nagy ratyi lehetsz bazze

Cash Money e-mail | 2005-07-03 10:02:54 | 61.
MOST MAJD A HAVERJAIDNAK (HA VANNAK) EZZEL FOGSZ HENCEGNI HOGY MENNYI MINDENT MEGTUDTÁL KB 2NAP ALATT
AZÉR HOGY PIETOR MEG ÉN HÜLYESÉGET POFÁZUNK MI?
HÜLYE KIS NYIKHAJ PUDLING

Cash Money e-mail | 2005-07-03 09:35:54 | 60.
PFUUU
KIT ÉRDEKEL A MAGYAR RAP?
BIGI?AZT SE TUDOD KIK EZEK, GONDOLOM ÍGY ÍRTÁK DVD-N IS A NEVÉT
MEG 1980-BAN JÁTSZÓDIK MI?
AZ ILYEN BUZIK MIATT HÚZOM FEL MAGAM MINT TE
az VOLT a két banda SZERINTED MÁR NINCSENEK TÁJÉKOZOTT LEHETSZ,NAGY WESTCOAST BOSS
ISMERSZ BAZMEG MAX 10 ZENEKART DE A NEVÜKET SE TUDOD LEÍRNI


Előzmény: Mr.Leathaface (59.)
Mr.Leathaface e-mail | 2005-07-03 09:11:43 | 59.
van egy olyan dvd,hogy hip hop dont stop,east-west harcokról szól.sokan nyilatkoznak benne h ki mit gondol erről..többek között eazy,pac,bigi,de többségében westesek.nem ez a lényeg mondjuk.a videó végén van egy bejátszás hogy hogyan kezdődött az egész(mellesleg ezt is írja ki mikor elkezdődik a klipp!!!!!!!!) na és az a klipp ha nincs 20 éves akkor semennyi,iszonyú régi!

a két név amit írtál,az volt a két,banda La ban.

sajnos az ilyen félék miatt,mint te nincs maagyar hiteles rap zene!engem oltogatsz mikor fingod nincs arról h mit beszélek..

na mind1 igazábal eléggé leszarom h mit mondtok,nem te fogsz engem erről az egészről kioktatni!nem vágod a lényeget ecsém!!!!!!
kössz a hasznos infókat (nem neked cash me te nem tudtál mondani csak hülyeséget)

na én húúztam innen


Előzmény: Cash Money (57.)
pietor e-mail | 2005-07-03 05:19:12 | 58.
Na akkor egy kis okitás, hogy tanulj.
A hetvenes évek elején felerősödött az a törekvés, amely el akarta szakítani a feketéket hagyományos zenei stílusaiktól, így a jazztől és a bluestól. Louis Farrakhan, a Nation of Islam vezetője egyik 1971-es beszédében arra szólította fel követőit, hogy tagadják meg azon zenei formákat, amelyek egykori rabszolgaságukra emlékeztetik a feketéket, és hozzanak létre új irányzatokat, amelyek már egy szabad ember érzéseit közvetítik. Ezzel párhuzamosan erősödött fel az az igény is, amelyet még Malcolm X fogalmazott meg, miszerint a feketék művészete ne váljon a fehérek üzletének részévé, a pénz maradjon meg az előadóknál.

A rap, mint ritmikus szövegelés már jóval a Hip Hop zene előtt felütötte a fejét. Muhammad Ali is ily módon juttatatta kifejezésre ellenfele iránti érzelmeit, James Brownnak is gyanúsan monotonná vált néha az éneke. 1974-ben egy színesbőrű költő, Gil Scott-Heron lemezre is mondta kemény politikai töltetű rapstrófáit, ekkor már a zenei háttér is adott volt az efféle csintalanságokhoz. Az új zenei forma létrehozásában a jamaikai kultúra játszotta a főszerepet. Egy kingstoni DJ, Clive Campbell hozta át New Yorkba a Sound Systemek két lemezjátszós technikáját, hangzásvilágát. Ő volt az első, aki rappelni kezdett Bronx klubjaiban. DJ Kool Herc néven kiadott, amatőr körülmények között felvett kazettái ezerszám terjedtek New Yorkban anélkül, hogy a lemezipar a legcsekélyebb érdeklődést mutatta volna a jelenség iránt.

Graffiti, break

A rapper szó az 1910-es évek Amerikájában még a rendőrségi besúgókat jelölte, s csak évtizedekkel később illeték ezzel az elnevezéssel azokat, akik hirtelen ötlettől vezérelve dumálni kezdtek a zenére. A hetvenes évek elején a breakkel és a graffitivel egészült ki a Hip Hop hármas oltára. A megszülető szubkultúra a fiatalok kreatív versengésének terepévé vált. Ennek leglátványosabb megjelenési formája a vandalizmus művészete, a graffiti volt. A falfirkálás hagyományát még az ötvenes évek bandái teremtették meg, amelyek így jelölték ki működési területüket a rivális csapatok figyelmeztetéséül. A graffiti első sztárja egy görög származású firkász, Taki 183 volt, akinek művészneve egyben lakóhelyére is utalt. A létező összes felületre felfirkálta a nevét, mondván: ha ismertté válik, kiemelkedhet a gettólakók szürke tömegéből. Takiról végül cikket közölt a New York Times, és ezzel elszabadult a pokol. Fiatalok ezrei kezdtek el firkálni, létrejöttek az első graffiticsapatok, mint például a Mad Bombers és a Cazy Inside Artists. Mindenki igyekezett saját stílust kialakítani, és lenézték azokat, akik csak másolták a többieket. Létrejött egy sajátos graffiti szleng, íme néhány gyöngyszem a repertoárból:

bite - ellopni egy firkász ötletét
bomb - graffitizés, bombázás
tag - a firkász azonosító jele, aláírása
toy - amatőr, tehetségtelen graffitis
fat cap, skinny - vastag, illetve vékony vonalak fújására alkalmas szórófejek
throw up - két színű, gyorsan elkészített graffiti

1972-ben New York városa már évi tízmillió dollárt költött a firkák letakarítására. Az első graffitisek egyfajta törvényen kívülieknek tekintették magukat, akik művészetüket közvetlenül az utca emberéhez juttatják el. A nyolcvanas évek első felében forgatott Style Wars és a Wild Style című filmek szemléletesen mutatták be, miként válhattak egyesek valóságos népi hőssé a flakonokkal császkáló haveri kör szemében. Ugyancsak ezen filmekből derül ki az is, hogy a nyolcvanas évekre meghozott óvintézkedések miatt szinte lehetetlenné vált a graffitizés a metrószerelvényeken és a vasúti kocsikon. Addigra azonban a legtehetségesebbek már a Nemzeti Galéria kiállítótermeiben találták magukat, bár valószínűleg nem igazán értették, mit is keresnek ott.

A Hip Hop ekkorra már igencsak megizmosodott. A graffiti mellett a break is meghódította a világot, köszönhetően a Roxy és a Disco Fever úttörő lemezlovagjainak. Afrika Bambaata mint népnevelési módszert kezdte alkalmaznia a breaket, mondván, még mindig jobb, ha a srácok kitörik a nyakukat egy táncversenyen, mintha halomra lőnék egymást az utcán. A Bambaata által létrehozott Zulu Nation nevű táncgeng hamarosan egyfajta önsegélyező egyletté alakult, amelynek sorra alakultak a társszervezetei Nyugat-Európa nagyvárosaiban. Megszületett a hazai KISZ-közösségekre is nagy hatást gyakorló Break című film, az első csapatok, mint például a Rock Steady Crew ikonszerű gyülekezetté váltak szerte a világban. A rappelő, breakelő, graffitiző B-boyok és B-girl-ök kezdtek öntudatra ébredni, és már külsőségeikben is igyekeztek kifejezni mindazt, amit képviseltek. A laza adidas cuccok a tánchoz, az óriási zsebekkel ellátott bagy-jeans a festéklopáshoz volt elengedhetetlen, a kezdetekre jellemző ékszer-túltengés pedig egyszerűen csak nagy hatást gyakorolt a csajokra.

Old School

A rapzenére elsőként egy független cégecske, a Sugar Hill Records figyelt fel. Tulajdonosa, Sylvia Robinson rokonaiból és a haveri körből tákolta össze a Sugar Hill Gang nevű formációt, amelynek albuma 1979-ben került a boltokba. A rap bemutatására mindjárt egy tizennégy perces számban, a Rappers Delightban került sor, amelyhez egy Queen-alap adta az ütemet. A szokatlan valami felkeltette az emberek érdeklődését, Sugar Hillék lemezéből több mint 2,5 millió példány kelt el. A sikert követően már olyan fehér előadók is kísérletezni mertek a rappel, mint például Blondie, a Clash, vagy a Sex Pistols-mahinátor Malcolm McLaren. Ekkoriban még a legtöbb rap-szöveg a csajokról és a bulizásokról szólt, a változást ezen a téren a bakelitvarázsló Grandmaster Flash és a hozzá csapódott The Furious Five gettóeposza hozta el, a mely a The Message címet kapta a keresztségben. A himnikus magasságokba szökkenő számhoz később a Melle Mel részvételével megalkotott White Lines című antidrog költemény is felzárkózott. Megszületett a rap azon irányzata, amely felismerte, hogy a stílus alkalmas pozitív üzenetek közvetítésére is.

1984-ben a sápadtarcú Rick Rubin és a fekete Russel Simons Def Jam Records néven kiadó alapításába fogott, és elkezdett turkálni a New York-i tehetségek között. Első felfedezettjük merő véletlenségből Simons testvérének bandája, a Run-DMC vala. A legendás hármas először ötvözte a brek-beat ütemeket és a scratchet a heavy metállal, és ez nagyon bejött nekik. Néhány évvel később már azt is megengedhették maguknak, hogy lemondjanak egy turnét Madonnával, és a punkokból rapperekké manifesztálódott fehér Beastie Boyst küldjék el maguk helyett, s indítsák el ezzel a fiúk karrierjét. A Run-DMC-től amúgy nem állt távol a jótékonykodást, 1986-ban a Walk This Way-jel az Aerosmith-t is sikerült kihúzniuk a feledés homályából. A Beastie mellett a Def Jam csapatát erősítette még LL Cool J és a Public Enemy is.

East Coast vs. West Coast

A „tudatos” rapperek közül az 1986-ban New Yorkban alakult Public Enemy tett szert a legnagyobb ismertségre, amely Malcolm X eszméit felelevenítve, a Fekete Párducok egyenruhájában adta elő politizáló számait. A nyugati part feketéinek ez az üzenet viszont semmit nem mondott. Ők teljesen kilátástalannak ítélték a saját helyzetüket, amelyen szerintük nem lehet változtatni holmi pozitív kisugárzással és némi politikai odamondogatással. A west coast-on az agresszív önvédelem, a társadalom erőszakszervezeteinek kompromisszum nélküli gyűlölete vált meghatározóvá. Richard Ryner, a Granta riportere írta a Los Angeles-i gettólázadás idején: „Rájöttem, hogy Los Angelesben egészen mást jelent feketékkel találkozni, mint New Yorkban. Úgy viselkedtem, hogy New Yorkban vagy Londonban hányingerem lett volna saját magamtól. Los Angelesben rasszista voltam.”

A producerek gyorsan felismerték, hogy a nyugati part gettóinak bűnözői múlttal is rendelkező rappereiben mekkora üzleti lehetőség rejlik. Hamarosan azok is gangsta külsőségeket vettek fel, akiknek semmi közük nem volt South Central, Compton vagy Long Beach alvilágához. A legnagyobb sikert az N.W.A. (Niggers With Attitude) érte el, amely azzal sokkolta a cenzorokat, hogy fekete társait folyamatosan leniggerezte, a csajokat pedig csak kurváként emlegette. 1988-as Fuck Da Police című számukkal sikerült az FBI érdeklődését is felkelteni. Ők voltak az elsők, akik először kezdtek üzengetni az általuk túlságosan beképzeltnek tartott keleti partiaknak. Az N.W.A. még életben lévő tagjai mára egytől-egyig komoly szólókarriert futottak be. Dr. Dre nélkül jóformán ma már semmi sem történhet a zenei fronton, akit ő felkarol (lásd Snoop Dogg, Eminem) azt az isten se menti meg a hírnévtől. Dre egy ideig maga is uszított a keletiek ellen, majd az East Coast Killa, West Coast Killa című számmal békejobbot nyújtott, hogy a Chronic 2000-rel ismét felfedezhesse magában a nyugati öntudatot. A bandából elsőként kivált Ice Cube kezdetben még a Public Enemyvel nyomult, majd ő is beállt a New York-ellenes ligába, de szűkebb lakókörnyezetében is igyekezett helyre tenni a dolgokat. A színészként is karriert csinált jégkocka attól sem riadt vissza, hogy a koreai bevándorlók ütlegelésére szólítsa fel fekete testvéreit. Mc Ren szólóban próbálkozott, és be is érte ennyivel. Eazy-E igazi gangstához méltóan AIDS-ben elhalálozott, pont akkor, amikor már-már tettlegességig fajultak az ellentétek egykori bandatagjaival, elsősorban Dre-vel. Dj Yella pedig a tűzhalált választotta.

Rapháború

A keleti parti hiphopperek sokáig nem reagáltak a nyugatiak beszólásaira, járták tovább a saját útjukat. A helyzet akkor változott meg, amikor New York zenei palettáján is felütötte fejét a gengszterizmus. A műfaj korábban sem állt távol az itteniektől, a Los Angeles-i Ice-T, a gangsta rap emblematikus figurája itt is nagyon népszerű volt, elsősorban azért, mert mellőzte a kelet-ellenes kirohanásokat. A Puff Daddy által alapított Bad Boy Records viszont felvette az eléje dobott kesztyűt, ráadásul a nyugatiak elsőszámú kiadójának, a Death Row Recordsnak az üzleti érdekeit is veszélyeztetni kezdte. Verbális bandaháború vette kezdetét, amelyet sokak szerint maguk a kiadók szítottak mesterségesen. A csetepaté középpontjában a Digital Undergrounddal indító Tupac Shakur állt, aki egy ideig a Bad Boy környékén sertepertélt, de amikor egy New York-i stúdió előtt rálőttek, megsértődött, és átigazolt a Death Row-hoz. Dr. Dre és Suge Knight szárnyai alá kerülve aztán keményen elkezdte cseszegetni volt kollégáit, őket - elsősorban Puff Daddyt és Notorius BIG-t - okolva a merényletért, amely miatt egyébként Public Enemyvel közös budapesti fellépését is kénytelen volt lemondani. A helyzet olyannyira eldurvult, hogy amikor 1996 szeptemberében Tupacet végül mégis sikerült szitává lőni, sokan a keleti partiakat gyanították az ügy hátterében. Mikor a következő év áprilisában Notorius is a boncasztalra került, többen arra fogadtak, hogy a Los Angeles-iek álltak bosszút Tupacért.

Cenzúrázva

A kritikusok egy része az előadókat okolja az utcai erőszak terjedéséért, és törvényszerűnek tartja, hogy mindez előbb-utóbb visszaüt az előadókra is. A műfaj védelmezői viszont azzal érvelnek, hogy a rap semmivel sem brutálisabb, mint az amerikai társadalom bármely egyéb összetevője. A rapperek többsége azt hangoztatja, hogy számaikban csak megjelenítik azon problémákat, amelyekkel az utcán felcseperedvén szembesültek, s a melyekről a politikusok többsége hallani sem akar.

A sorozatos botrányok folyományaként egyre-másra jelentkeztek a cenzúrázási kísérletek, amelyeknek egyik első áldozata a Miami illetőségű, hiperszexuális The 2 Live Crew lett volna, már amennyiben túl bénák az ügyvédeik. Mivel peres úton nem sikerült befogni a rapperek száját, a vájt fülűek stratégiát váltottak. Tipper Gore alelnök-feleség, a szülők Zenebizottságának elnöke elérte azt, hogy a kiadók figyelmeztető jelzésekkel lássák el azon hanghordozókat, amelyeken trágár, durva szövegek hallhatók. Az ilyen lemezeket fiatalkorúak elvileg csak szülői engedéllyel vásárolhatnák meg, a valóságban persze pont az ellenkezője történt. A Parental Advisory - Explicit Lyrics címke a Hip Hop mozgalom jelképévé vált, s a rapperek a szólásszabadság szimbólumaként kezdték el viselni sapkáikon, pólóikon. Ráadásul az eredetileg elriasztásnak szánt védjegy nagyszerűen orientálja a vásárlókat, mivel az ilyen figyelmeztetéssel kidekorált lemezborítók esetében a vevő biztos lehet abban, hogy gondosan összerabolt pénzéért nem az Mc Hammer-féle műnyált kapja.

Az amerikai közvélemény nyomására a nagy kiadók végül kénytelenek voltak lazítani a szókimondó rappereket futtató kisebb kiadókkal ápolt kapcsolataikon. A Warner azután bontott szerződést Ice-T-vel, hogy a veterán rapper Body Count nevű bandájával nyíltan rendőrgyilkosságra buzdította követőit. A helyzetet tovább élezte, hogy a Copkiller közvetlenül a Los Angeles-i gettólázadás előtt került piacra, amikor már éppen elég feszült volt a helyzet a sajnálatos Rodney King-eset miatt. A lemezt végül bezúzták, megmaradt példányait csillagászati összegekért árulták a jólértesültek, Ice pedig vidáman dalolta tovább a betiltott slágert koncertjein, így Magyarországon is.

A gangsta rap ellen valóságos mozgalom bontakozott ki, amelynek élére C. Dolores Tucker, a Fekete Nők Politikai Kongresszusának elnöke állt. Sikerült elérnie, hogy a Warner megváljon a Death Row Records kiadványait is terjesztő Interscope-tól. amelyhez többek között Tupac-et is szerződés kötötte. Időközben azonban az Interscope-hoz hasonló kis cégecskék annyira megerősödtek, hogy önállóan is képesek voltak talpon maradni. Ráadásul a vágóhídra küldött sztárok poszthumusz albumai jobban fogynak, mint az élőké, és mindig előkerül annyi hanganyag a stúdiókból, amennyiből bőven összedobható egy újabb legeslegutolsó lemez.

Cash Money e-mail | 2005-07-03 00:11:44 | 57.
ezt az egész bandaháború dolgot jobb ha nem feszegeted mer belebuksz
tudod is te mi az a BLACK GUERILLA FAMILY MEG AZ ARYAN BROTHERHOOD MEG A NETA
MEG COMPTON IS VESZÉLYES KÖRNYÉK PERSZE, ÉN NEM MONDTAM HOGY NEM
DE HOGY LEHETSZ EKKORA IDIÓTA
HOGY ÖLHETTEK VOLNA MEG TÖBB EMBERT COMPTONBA MINT EGÉSZ NY-BA
BAROMI OKOSNAK HISZED, AKAROD HITETNI MAGADAT
QUEENSBE VAN A LEGTÖBB FEKA KÜLÖNBEN IS
25 ÉVES EASTGYŰLÖLŐ ZENE? AKKOR AZ KB 1980 NEM?DE!
HOGY A PICSÁBA LEHETETT VOLNA AKKOR ILYEN ÉS HA VOLT IS TE HOL LÁTTAD ADD MÁR MEG A CÍMET LETÖLTÖM ÉN IS
SZERINTED KI VOLT AZ ELSŐ WESTCOAST RAPPER ÉS MIKOR KEZDTE?


Előzmény: Mr.Leathaface (52.)
Cash Money e-mail | 2005-07-02 23:42:24 | 56.
EKKORA GYÖKERET "NEKEM EAST MER SZAR ZENÉT CSINÁL"
EZZEL MÉR NEM LÉPSZ FEL VALAMI KABARÉ MŰSORBA
ITT A FÓRUMON MINDENKI KIRÖHÖG TÉGED BAZEG NEM LÁTOD?

Cash Money e-mail | 2005-07-02 23:37:57 | 55.
haggyad má magad
persze emberölésér 10 év mi? hülyegyerek
nagyokos tudod mi a crips meg a bloods?
és azt tudtad hogy flEsh E-vel okos(a-val teljesen mást jelent) , 50 centet hallgat a börtönbe?
hiába játszod itt az agyad
te nem is gondolkodsz csak írod a faszságaidat amit innen-onnan hallasz
a neveket se tudtad csak most "persze hogy flAshról beszélek" baromi átlátszó vagy a nevét se tudod leírni normálisan BOSS


Előzmény: Mr.Leathaface (52.)
Cash Money e-mail | 2005-07-02 23:24:59 | 54.
te hülye vagy bazmeg (de még britney is la-be van)
mit terelsz
ekkora faszfejt még nem láttam
nelly meg new yorki mi?
megnézném mit csinálnál harlembe, első nap agyonütnének, egy ilyen gyökeret


Előzmény: Mr.Leathaface (53.)
Mr.Leathaface e-mail | 2005-07-02 21:27:14 | 53.
ja és h snoop nem east?
erről annyit h aki britney vel csinál klippet az számomra az!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr.Leathaface e-mail | 2005-07-02 21:23:43 | 52.
háát látom nem értitek mit akarok én itt érzékeltetni...

cash money szerinted én kiről beszéltem hanem flashről?nem north??te fasz!.cleveland hol van?emberölésért ül,kinyírta a legjobb barátját egy illegálisan tartott ak47-essel.te mégegyszer ne okoskodj nekem a bone-nal..biztos lehetsz h millárdszor jobban ismerem mint te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tisztába vok vele h ki east és ki west.DE nem az a lényeg h valaki hol született (pl.:game) benne van a zenében !
a magyar zenét meg nem tom mér hoztad fel..mohaman?ugyan már! hazánkban még senki nem csinált rap zenét.

egész ny ban nem öltek meg annyi embert mint egyedül COMPTONben!!!!ott a rendőrautók hármasával indultak járőrözni.Los Angelesben 650 ezer bandatag volt regisztrálva a rendőrségen!!!(szerinted akkor mennyi volt még?)

Bigi meg pac kezdte el az east west harcoT?ezzel kapcsolatban nagyon nincs igazad!
Pontossan sajna nem tudom ki , de láttam már durván 25éves klippet amiben egy eastes formát kinyírnak..és az egész egy eastgyülőlő zene wolt..nagyon kemény volt.

ne jöjjek a bone thugs al te szar??tök lightos zene?? igen, a harmony része..de a bone thugs az már egészen más..ebből látszik h nem tudod mit takar a nevük!!keresd meg ezt a klippet:btnh-foe love tha money
méghogy nem north..:) de fasz vagy..cleveland city!!

nagyon nagyon különbözően gondolkodunk erről az egészről,de nem érdekes..ez van!

pietor e-mail | 2005-07-02 16:19:52 | 51.
Szerinted én lexikonkirály vagyok? Na hagy világosítsalak fel. 1987 óta hallgatok rap–et, olyan zenéken nőttem fel mint, Public Enemy, N.W.A., Ghetto Boys, Beastie Boys, Run D.M.C., B.D.P., Fat Boys, Demon Boys, Eric B & Rakim, E.P.M.D., Paris, L.L. Cool J., The D.O.C., Gang Starr, 2 Life Crew, De La Soul, B.V.S.M.P., AMG, Ice T, Ice Cube, Eazy E, D.J. Jazzy Jeff & the Fresh Prince, Derek B, Digital Underground, Fu-Schnickens, Kool Moe Dee, Black Music & Rock N’ Roll, King Sun, Young Black Teenagers. Ezeket nem szaklapokból írtam ki, én ezeken a zenéken nőttem fel. Nem tudom, hogy te hány éves lehetsz, én 30 és ennyi idő alatt az ember sok mindent olvas, hall, főleg, ha még érdekli is az a valami. Nos igen én sokat olvastam a rap, Hip-Hop, kialakulásáról, fejlődéséről. Nos ahogy olvastam te nagy gengszter rap rajongó vagy, és azt hiszed, hogy a rap a gengsztereknek köszönhető? Nos tévedsz. A gengszterek csak meglátták a lehetőséget, hogy a mocskos pénzüket befektessék „tisztára mossák” és persze kamatoztassák. Ez az időszak az a bizonyos 1988-as év amikor egy bizonyos Eric „Eazy E” Wright, aki a drogból és bűnözésből szerzett pénzén egy lemez kiadót nyitott. Persze amikor Dr. Dre átment egy másik kiadóhoz, iszonyú dühös lett és halálos ellenségnek tekintette Dre-t . De ő csak egy volt a sok közül,. 2 Pac-et nem kell bemutatni senkinek, nos az ő kiadója volt a legnagyobb gengszter és állítólag, ha nem vele köt szerződést, akkor még „talán” mindig élne. A rap az nem arról szól, hogy én mekkora gengszter vagyok, vagy legalább is, nem így volt a nyolcvanas években. Arra használták, hogy felhívják az emberek figyelmét arra, hogy hogyan bánnak velük a nagy demokratikus Amerikában, Hogy hogyan kell élniük a gettókban a négereknek, és hogy milyen nehéz kitörniük onnan. Például mindenki vagy legalább is sokan úgy tudják, hogy 2 Pac az egy nagy gengszter volt és, hogy milyen nagy gengszter rap-er. Nos 2 Pac szülei fekete párducok voltak, szabadság harcosok, és az egyenjogúságért küzdöttek. 2 Pac édesanya terhesen került börtönbe. Szabadulása után szülte meg 2 Pac-et, neki vérében volt a börtön, ezt nyilatkozta egyszer, de mint a feketékért harcoló, és öntudatra ébresztő rap-er volt a 80-as években. Az igaz, hogy drog árusként kereste a pénzét, de a rendőrséggel sosem volt dolga, de amikor elkezdet híres lenni, egy piros lámpán áthaladásért megakarták büntetni, ő mondta, hogy kifizeti a bírságot, és had menjen, de erre összeverték. Innen kezdve, meghirdette a gengszter korszakot. De élete végéig a négerek életéről és a négerekért rap-elt „persze a szegényekért”. Egyébként ezt a East - West szarságot is ő és B.I.G. találták ki, de csak heccből, és lám mi lett a vége. Az ilyen kis surmók, megvannak győződve arról, hogy a west az különb az est.nél, meg ez jobb mint a másik és íly fordítva. Persze az olyanokról már nem beszélnek, mint a Public Enemy, akik nem azért rap-eltek mert gengszterek, hanem azért mert azt akarták, hogy a négerek ugyanúgy élhessenek mint a fehérek, és ne az legyen a példaképük aki a nagy kocsiból árulja a szart. És ne szívják, lőjék a szart, hanem tanuljanak, és mutassák meg, hogy érnek annyit mit a fehér ember, és lehet rendesen élni. És azt is elfelejtik az ilyen kis surmók, hogy ezek voltak előbb és nem azok a rohadt jó fej gengszter rap-erek. A Magyar rap rajongókról meg csak annyit, hogy a mostani ilyen nagy gengszter rap rajongók, csak divatból hallgatnak rap-et, és pofáznak a rap-ről, És csak azt látják ami most van, és fogalmuk sincs a múltról. Arról, hogy a rap és a break, és a graffiti előbb volt mit az a bizonyos gengszter rap, amit annyira istenítesz. Persze nem mondom, hogy rossz, sőt! De ne pofázz hüjeségeket, hanem inkább olvass egy kicsi utána, hogy a rap valójában miért lett olyan elfogadott, hogy bekerülhetett a tv-be. Mert a gengszterek ezeknek az rap-ereknek köszönhetik, hogy híres lett a rap, és hogy a mocskos pénzüket legális vállalkozásba tudják fektetni. Úgyhogy több tiszteletet a szerinted nyálas rap-ereknek, mert az Old School-nak köszönhetik a nagy gengszter rap bandák, hogy egyáltalán a rap-et elfogadta a világ.
Ja és a Magyar Rap-ről még annyit, hogy az olyan kis nyálas gyökerek mint a divat rap-er Mohaman aki azt hiszi magáról, hogy micsoda gengszter, meg micsoda keménygyerek, és emlékezzünk csak a kérek egy kulcsot a szívedre című csodálatos gengszter rap-re. A többi mid ugyan ilyen szar.


Előzmény: Mr.Leathaface (44.)
pietor e-mail | 2005-07-02 16:16:56 | 50.
Szerinted én lexikonkirály vagyok? Na hagy világosítsalak fel. 1987 óta hallgatok rap–et, olyan zenéken nőttem fel mint, Public Enemy, N.W.A., Ghetto Boys, Beastie Boys, Run D.M.C., B.D.P., Fat Boys, Demon Boys, Eric B & Rakim, E.P.M.D., Paris, L.L. Cool J., The D.O.C., Gang Starr, 2 Life Crew, De La Soul, B.V.S.M.P., AMG, Ice T, Ice Cube, Eazy E, D.J. Jazzy Jeff & the Fresh Prince, Derek B, Digital Underground, Fu-Schnickens, Kool Moe Dee, Black Music & Rock N’ Roll, King Sun, Young Black Teenagers. Ezeket nem szaklapokból írtam ki, én ezeken a zenéken nőttem fel. Nem tudom, hogy te hány éves lehetsz, én 30 és ennyi idő alatt az ember sok mindent olvas, hall, főleg, ha még érdekli is az a valami. Nos igen én sokat olvastam a rap, Hip-Hop, kialakulásáról, fejlődéséről. Nos ahogy olvastam te nagy gengszter rap rajongó vagy, és azt hiszed, hogy a rap a gengsztereknek köszönhető? Nos tévedsz. A gengszterek csak meglátták a lehetőséget, hogy a mocskos pénzüket befektessék „tisztára mossák” és persze kamatoztassák. Ez az időszak az a bizonyos 1988-as év amikor egy bizonyos Eric „Eazy E” Wright, aki a drogból és bűnözésből szerzett pénzén egy lemez kiadót nyitott. Persze amikor Dr. Dre átment egy másik kiadóhoz, iszonyú dühös lett és halálos ellenségnek tekintette Dre-t . De ő csak egy volt a sok közül,. 2 Pac-et nem kell bemutatni senkinek, nos az ő kiadója volt a legnagyobb gengszter és állítólag, ha nem vele köt szerződést, akkor még „talán” mindig élne. A rap az nem arról szól, hogy én mekkora gengszter vagyok, vagy legalább is, nem így volt a nyolcvanas években. Arra használták, hogy felhívják az emberek figyelmét arra, hogy hogyan bánnak velük a nagy demokratikus Amerikában, Hogy hogyan kell élniük a gettókban a négereknek, és hogy milyen nehéz kitörniük onnan. Például mindenki vagy legalább is sokan úgy tudják, hogy 2 Pac az egy nagy gengszter volt és, hogy milyen nagy gengszter rap-er. Nos 2 Pac szülei fekete párducok voltak, szabadság harcosok, és az egyenjogúságért küzdöttek. 2 Pac édesanya terhesen került börtönbe. Szabadulása után szülte meg 2 Pac-et, neki vérében volt a börtön, ezt nyilatkozta egyszer, de mint a feketékért harcoló, és öntudatra ébresztő rap-er volt a 80-as években. Az igaz, hogy drog árusként kereste a pénzét, de a rendőrséggel sosem volt dolga, de amikor elkezdet híres lenni, egy piros lámpán áthaladásért megakarták büntetni, ő mondta, hogy kifizeti a bírságot, és had menjen, de erre összeverték. Innen kezdve, meghirdette a gengszter korszakot. De élete végéig a négerek életéről és a négerekért rap-elt „persze a szegényekért”. Egyébként ezt a East - West szarságot is ő és B.I.G. találták ki, de csak heccből, és lám mi lett a vége. Az ilyen kis surmók, megvannak győződve arról, hogy a west az különb az est.nél, meg ez jobb mint a másik és íly fordítva. Persze az olyanokról már nem beszélnek, mint a Public Enemy, akik nem azért rap-eltek mert gengszterek, hanem azért mert azt akarták, hogy a négerek ugyanúgy élhessenek mint a fehérek, és ne az legyen a példaképük aki a nagy kocsiból árulja a szart. És ne szívják, lőjék a szart, hanem tanuljanak, és mutassák meg, hogy érnek annyit mit a fehér ember, és lehet rendesen élni. És azt is elfelejtik az ilyen kis surmók, hogy ezek voltak előbb és nem azok a rohadt jó fej gengszter rap-erek. A Magyar rap rajongókról meg csak annyit, hogy a mostani ilyen nagy gengszter rap rajongók, csak divatból hallgatnak rap-et, és pofáznak a rap-ről, És csak azt látják ami most van, és fogalmuk sincs a múltról. Arról, hogy a rap és a break, és a graffiti előbb volt mit az a bizonyos gengszter rap, amit annyira istenítesz. Persze nem mondom, hogy rossz, sőt! De ne pofázz hüjeségeket, hanem inkább olvass egy kicsi utána, hogy a rap valójában miért lett olyan elfogadott, hogy bekerülhetett a tv-be. Mert a gengszterek ezeknek az rap-ereknek köszönhetik, hogy híres lett a rap, és hogy a mocskos pénzüket legális vállalkozásba tudják fektetni. Úgyhogy több tiszteletet a szerinted nyálas rap-ereknek, mert az Old School-nak köszönhetik a nagy gengszter rap bandák, hogy egyáltalán a rap-et elfogadta a világ.
Ja és a Magyar Rap-ről még annyit, hogy az olyan kis nyálas gyökerek mint a divat rap-er Mohaman aki azt hiszi magáról, hogy micsoda gengszter, meg micsoda keménygyerek, és emlékezzünk csak a kérek egy kulcsot a szívedre című csodálatos gengszter rap-re. A többi mid ugyan ilyen szar.


Előzmény: Mr.Leathaface (44.)
Cápa e-mail | 2005-07-02 11:34:52 | 49.
bazz,minden 2. rapper előzőleg bünőző volt.ne tedd má a fejed a Bone-nal,h mekkora gengszterek.nem mondtam h nem azok.de nem egyedül ők azok a bizniszben,seggfej

Előzmény: Mr.Leathaface (44.)
Cash Money e-mail | 2005-07-02 11:34:04 | 48.
MEG DROGOT ÁRUL A BONEBÓL VALAKI (EGYÉBKÉNT LAYZIE BONE DE MÁR RÉG NEM CSINÁLJA)HÁT MOST NAGYOT MONDTÁL MEGIN
NOREAGA MEG 9 ÉVES KORÁBA KEZDTE A DÍLERKEDÉST (ÚGYSE TUDOD KI AZ)
13 ÉVESEN MEG JAVÍTÓINTÉZET EMBERÖLÉSI KÍSÉRLET MIATT
SZERINTED EZ NAGY DOLOG FEKÁKNÁL?LEGALÁBB NE ÍRNÁD ÚGY MINTHA VALAMI KURVA NAGY ÚJ DOLGOT CSINÁLNÁNAK MEG TE TUDNÁD EGYEDÜL A FÖLDÖN


Előzmény: Mr.Leathaface (44.)
Cash Money e-mail | 2005-07-02 11:27:54 | 47.
JA ÉS OLVASTAM HOGY FLESH N BONE A BÖRTÖNBE HALLGAT 50 CENTET, AKKOR MOST MÁR Ő IS STÚDIÓGENGSZTER LETT MI?
NAGY ÉSZ LEHETSZ TE ÖREG
NEM LÁTOD HOGY MINDENKI LEVÁGJA HOGY SEMMIT NEM TUDSZ?
MAX ANNYIT AMIT HAVEROKTÓL MEGTUDTÁL
NÉZD MÁR MEG AZ NWA LEHETSÉGES TAGJAI TOPIKOT OTT IS MEKKORA FASZSÁGOT ÍRTÁL SNOOPRÓL
TE VALAMI "REAL GANGSTANAK" HISZED MAGAD?VAGY MINEK?
NEM TUDOD MEGKÜLÖMBÖZTETNI AZ EASTCOASTOT A WESTCOASTTÓL
LEGALÁBB NÉZNÉL UTÁNA
PIETOR BARÁTOM MEG NEMHISZEM HOGY KÓDEXBŐL MÁSOLTA A SZÖVEGET INKÁBB NEKED KÉNE EZEK UTÁN OLVASNI

Cash Money e-mail | 2005-07-02 10:36:06 | 46.
HALLOD SEGGFEJ GYEREK HA ANNYIRA CSICSKÁK AZ EASTESEK MÉR OTT LŐTTEK LE TÖBB RAPPERT, DJ-T MINT WESTEN (BIG L,JAM MASTER JAY,BIGGIE,+ EGY CCSOMÓ AKIT FÖLÖSLEGES LEÍRNOM MER AZT SE TUDOD KIK MONDJUK EZEKET SE, DE MINDEGY)
ELÉGGÉ MEGISMERTELEK HOGY SZERINTED NELLY NEW YORKI,MEG GAME IS
MI A FASZT TESZED ITT A FEJED?


Előzmény: Mr.Leathaface (44.)
Cash Money e-mail | 2005-07-02 10:29:13 | 45.
ERRE RÁBASZTÁL MER FLESH N BONE ÜL BÖRTÖNBE ÉS ILLEGÁLIS FEGYVERTARTÁS MIATT KÁR ITT ERŐLTETNED A BONET TÖK LIGHTOS ZENE
MEG NORTH MI?
HÜLYE VAGY TE
MEG SNOOP EAST MI?
EKKORA SEGGFEJT
AKKOR MÉR NEM ÍRTAD LE AMIKET FELSOROLTAM HOGY MIK?
(BÁR TE AZ EASTET IS KEVERED A WESTTEL)


Előzmény: Mr.Leathaface (44.)
Mr.Leathaface e-mail | 2005-07-02 10:23:10 | 44.
halgassak több rapzenét?én az easten és westen kívűl nem ismerek előadókat?gyerekek.....ha ismernétek ezt tisem gondolnátok komolyan!nagyon ügyesen kimásoltad valami tudományos kikúrt kis lexikonvból ezt a szart aminek a felét sem olvastam el...
na figyelj!
a rap az azért jött létre mert a fekákat még annó összerakták,beszorították a gettókba és kurvára nem volt más lehetőségük arra h ekmondják mi folyik ott(bünözés,drog,pénz) és PONT. aztán később mikor elkezdett fejlődni, akkor már a pénz és a kitörés is közbejátszott..aztán megjelent a sok hülyeség:grafity,break,hiphop...
de az igazi RAP nem ezekről szól,főleg nem ezekről szólt!! utálom az eastet mert már az alapjaikban benne van a csicskaság,hülyeségekről beszélnek és nem bünőzők!nem is kell h mindenki az legyen , de az igazi gangsta rap az erről szól és az elsők is ezek voltak.később elkezdték divatként használni,napjainkban meg egyre kevesebb az igazii gengszter rapcsapat akik tényleg nem a zenéből élnek!!!!
kedvenc vitathatatlan együttesem : BONE THUGS N HARMONY (és nem west coast,bár inkább az,mint east,amúgy north)
most épp ezt hallgatom:NWA-alwayz into somethi
Mac 10-westside slaughterhouse
Mc eiht-from yo hood 2 my hood

ezek nagy zenék!!aki ezekbe belehallgat és nem vágja mi a rap az bukó és sosem lesz igazi rapper!ja és még vmi, vki írta h snoop is már pop.Az.és mindig is az volt csak egy csíra.
A btnh nál meg nincs jobb hitelesebb thug csapat..az 5. tag gyilkosságért 2008ig börtönben ül.egy másik 16 éves kora óta drogot árul..na ez a rap ha tetszik ha nem lexikon kirájy!
weeeeeeeest side
Lc

Cash Money e-mail | 2005-07-01 17:06:49 | 43.
JA VÉGRE VALAKI ODAÍRTA A BLUEST ÉS JAZZT A HIP HOP GYÖKEREKHEZ
SOKAN AZT SE TUDJÁK MI AZ ALAPJA A RAPNEK HOGY MIBŐL ALAKULT KI
PIETOR LÁTTAD MÁR A RAY FILMET? KURVA NAGY, OLYAN ALAPOKAT NYOMAT RAY (A GANG STARR MERÍTETT BELŐLE BŐVEN + SOKAN MÁSOK A HIP HOP-BA)
AMÚGY AZ ELSŐ HIP HOP DJ:DJ KOOL HERC VOLT AKI ELSŐKÉNT HOZOTT AZ USÁBA LEMEZJÁTSZÓT JAMAIKÁBÓL A 70-ES ÉVEK ELEJÉN
EZ KIRÁLY AMIT LEÍRTÁL PIETOR


Előzmény: pietor (42.)
pietor e-mail | 2005-07-01 16:50:26 | 42.
Te nagy Rap stílus szakértű lehetsz. Ha elolvastad volna amit írtam "persze figyelmesen", akkor megértetted volna, hogy mi a külömbség OLD és NEW között.
Jótanács! Hallgass több Rap zenét, és talán megérted. Plus! NE OKOSKODJ, HA NEM ÉRTESZ HOZZÁ!
És nézze meg mindenki ezt aki tudni akar még valamit:
HIP-HOP
A hip-hop Amerikában, a gettó negyedekben született meg a színes bőrűek világában, majd Európában is divattrenddé vált. Egyre többen rappeltek és egyre több falat díszített graffiti. A hip hop sokak számára nemcsak divat, de életforma is egyben.

Zene
Rap ügyben elég nehéz eligazodni a rocktörténeti lexikonokban és szócikkekben. Kezdetben szinte ismeretlen alternatív ("földalatti") kiadók jelentették meg a felvételeket. Annyi biztos, hogy 1979-ben a Sugarhill Gang már szerepelt a nemzetközi sikerlistákon Rappers Delight című dalával, s ezzel talán ők tették le e stílus alapkövét. Azóta viszont tart az áradat. A magyarázat egyszerű: a rap egyfajta szelepet jelentett mindazok számára, akiknek volt mondanivalójuk, és a rap segítségével könnyebben kifejezhették azt. Így akár utcakölykökből is lehetett sztár. Számos változata alakult ki e stílusnak a kemény, agresszív gengszter-raptől kezdve egészen a guru-rapig. A divathullám Magyarországot sem kerülte el. Számos sikeres zenekar tanúskodott erről: Rapülők, FLM, Hip Hop Boys és még sokan mások. A stílus szerves része az improvizálás. Egy igazi rapper bármilyen témában remekül tud rögtönözni. Ez a szabadság a rap legnagyobb vonzereje!
Hogy jobban lássuk a zene fejlődését, következzen egy rövid időrendi áttekintés a fontosabb évszámokkal és eseményekkel.

A hip-hop zene gyökereit egyesek egészen az 1920-as évekig vezetik vissza, amikor megszületett az első blues felvétel, mely összekapcsolta az afrikai és az amerikai zenei hagyományokat. Ugyanebben az évtizedben jelentek meg az első olyan felvételek, melyeknek már mondanivalójuk is volt. A '30-as évek blues előadói alapozták meg a későbbi Rhythm and Blues fejlődését.
Az első rapnek nevezhető dal 1939-ben jelent meg Boo Boo La La címmel.
1944-54 között a háború utáni gyors fejlődés része lett a Chuck Berry és más előadók által alkalmazott dupla ritmusú R&B, amit később rock-n-roll néven ismert meg a nagyvilág.
A '60-as években jött divatba a gengszter stílus, mely az elbeszélő részeket kerékcsikorgással és puskaropogással színezte.
1970-hez köthető a hip-hop úttörőjének nevezett banda, a Last Poets felbukkanása, akik keverték az élőbeszédet, a jazz dobot és az instrumentális (hangszeres) zenét.
1973-ban látott napvilágot Stevie Wonder: Living for the City című dala, mely új stílust, a soult mutatta be a közönségnek. A dalnak politikai üzenete volt, és az új trendeknek megfelelően keveredett benne a zene és az utca zaja.
A '70-es évek második felének jellemzője a jamaikai reggae kialakulása a New York környéki területen, és a disco térhódítása és uralma, mind a rádió hullámain, mind a klubok világában. Megjelentek a szintetikus zene első képviselői is (pl. a német Kraftwerk) elsősorban Európában, mely alapot biztosított a későbbi electro-funk stílusnak (pl.: Afrika Bambaataa). Az évtized utolsó éveiben New York körzetében tartották meg az első utcai party-kat, ahol DJ adta a zenét, és aki alkalomadtán rappelgetett is.
1979 volt a Sugarhill Gang: Rappers Delight című számának éve, ami ekkor került az érdeklődés középpontjába.
1980-ban lépett színre az első női együttes, a Sequence, és került a listákra utat nyitva ezzel a későbbi formációknak, énekesnőknek és olyan női rap bandáknak, mint a Salt-n-Pepa.
1981-ben rögzítettek lemezre első ízben DJ scratch-elést.
A következő években a stílusok egyre jobban keveredni kezdtek egymással újabb és újabb változatokat hozva létre a zenei palettán. 1982-ben jelent meg az első techno-funk, majd 1983-ban az első hip-hop és jazz keverékéből született dal. De ugyanennek az évnek köszönhetjük a hip-hop / dance stílust is.
1983 jelentette a régi iskola végének a kezdetét, amikor is feltűnt a színen a Run D.M.C. nevű együttes.
1984 az első hip-hop bandákból álló turné, mely a stílus népszerűsítését tűzte ki célul. Ezen a Run D. M. C. mellett fellépett a Kurtis Blow, a Whodini, a Fat Boys és a Newcleus is. Szintén ebben az évben jött létre az első kizárólag rap zenéket szóró rádióadó Los Angelesben.
1985 a Salt-n-Pepa debütálásának éve volt.
1986-ban a hip-hop betört a pop listákra, az MTV-be és egyéb médiákba is a Run D. M. C. Aerosmith feldolgozásával, a Walk This Way-jel.
Végül 1988 volt az igazi gengszter rap térhódításának éve.

Graffiti
A graffitikkel a fiatal képzőművészek ugyancsak megteremtették a saját festési stílusukat. Náluk a szóródoboz helyettesíti az ecsetet és a palettát, a műterem pedig az utca, a vonatok, ?, az egész világ. Mindez persze sok országban tilos. Külföldön - ha elkapják az ilyen festékszóró művészeket - pénz- vagy börtönbüntetés vár rájuk. Az alkotások motívumai rendkívül sokfélék: a legcikornyásabb karakterektől (nevek kezdőbetűi) egészen a gigantikus festményekig mindnek megvan a maga sajátossága.

Tánc
Párhuzamosan az új zenével kialakult - ugyancsak utcákon - egy sajátos táncstílus is, amelyet a tánc jellege, látvány, mozgássorai alapján breaknek neveztek el. A breaktáncos - egyedül vagy csoportosan - a legfantasztikusabb pózokba, figurákba tekeredik, "törik" bele, s amennyiben késztetést érez, akár a feje tetejére állva is forog a földön. Ma már ez a szabad táncforma is művészetté alakult át. Számos stílusváltozata létezik, melyekből világbajnokságokat is rendeznek.
Kezdetben azonban a break sem aratott osztatlan sikert. 1980-ban például letartóztatták a High Times Crew banda tagjait, mert a washingtoni metró területén mutatták be tánctudásukat a közönségnek.
A breakből fejlődhetett ki a hip-hop és a funky mint táncstílus, melyeket az európai közönség főként a TV csatornáin keresztül ismert meg. A video-klippek jól ismert koreográfiái és mozdulatai nagyrészt ehhez a két stílushoz köthetőek. A hip-hop és a funky közti különbség talán még nehezebben megfogható, mint a zenében. A funky sokkal inkább "fekete" zene és tánc, míg a hip-hop ma már inkább a fehérek stílusa. A funky lágyabb, kicsit lassabb zenéjét tükrözi a tánc is: lágyabb, kerekebb, lazább mozdulatok alkotják, a hangsúly a lent van, kevés benne az akrobatikához közelítő elem. Ezzel szemben a hip-hop egy keményebb, szögletesebb változat, ahol a mozdulatok hangsúlya fent van, a táncosok ugrálnak, alkalomadtán a földön fetrengenek.
Mint a breaknek, ugyanúgy a hip-hopnak is megvan a versenyváltozata. A hivatalos versenyeken a táncosok több kategóriában indulhatnak. A kategóriák szabályai sokban hasonlítanak egymásra, de jó néhány dologban különböznek is egymástól.


Előzmény: Mr.Leathaface (37.)
Cash Money e-mail | 2005-07-01 11:20:20 | 41.
meg ha ilyen nagy az arcod mond már meg lécci ezek milyen előadók amiket leírtam?
mer te csak a westet meg az eastet ismered
amúgy a westsideoddal mit akarsz? maga ice cube mondta hogy halott a west
ő is azér ingázott a west meg az east között mindkét helyen volt
ott van a westside connection ami télleg nagy zene de ennyi
snoop is inkább már pop
semmi újat nem tudnak csinálni


Előzmény: Mr.Leathaface (39.)
Cash Money e-mail | 2005-07-01 08:22:14 | 40.
killer mike , mike jones, az egész cash money, ying yang twins, petey pablo, lil jon & eastside boyz, crime mob,
ez még igen kevés de most ennyi
amúgy new yorkiak télleg


1  2  3  


Az itt olvasható hozzászólásokért a szerkesztőség nem vállal felelőséget.